Obsługa księgowa zgodnie z obowiązującymi przepisami:
Elastycznie definiowany plan kont zgodnie z potrzebami przedsiębiorstwa.
Automatycznie tworzona Księga Główna na podstawie zapisów wprowadzanych w sposób automatyczny i manualny.
Łatwy dostęp do dokumentów źródłowych z poziomu zapisów księgowych.
Automatyczna dekretacja i księgowanie dokumentów na podstawie własnych, zdefiniowanych w systemie reguł.
Wbudowane mechanizmy kontroli poprawności dekretacji i księgowań, pozwalające na uniknięcie błędów m.in. bilansowanie dekretów czy uzupełnienie wymaganych informacji.
Mechanizm księgowań okresowych - odciążenie od prac związanych z cyklicznym wykonywaniem powtarzalnych księgowań w różnych okresach m.in. RMK.
Automatyczne sporządzanie sprawozdań obligatoryjnych (m.in. Bilans, CF, RZiS), obsługa e-Sprawozdań oraz elastyczne definiowanie i generowanie własnych zestawień księgowych.
Bieżące dostosowywanie systemu do zmian w przepisach przez producenta.
Jednym z najistotniejszych elementów systemu Comarch ERP Enterprise jest obszar finansowo-księgowy, który nie tylko zapewnia zgodność z przepisami, ale pozwala również na kompleksową analizę sytuacji całego przedsiębiorstwa.
Kontrola i alokacja kosztów:
Ewidencja kosztów w oparciu o konta zespołu 4 i 5.
Możliwość zdefiniowania własnych wymiarów analitycznych (np. MPK, projekt) oraz alokowania przychodów i kosztów według tej struktury.
Tworzenie zestawień i raportów zarówno w oparciu o konta księgowe, jak i wymiary analityczne.
Wbudowany moduł Controllingowy pozwalający na szczegółową analizę danych.
VAT pod kontrolą:
Elastyczność w zakresie definiowania i odliczania stawek VAT.
Automatycznie tworzony Rejestr VAT w oparciu o wprowadzane transakcje w systemie, zarówno w modułach handlowych, jak i bezpośrednio w księgowości.
Obsługa deklaracji VAT-UE oraz VAT-OSS.
Możliwość tworzenia pliku JPK-V7 na podstawie wprowadzonych zapisów i wysyłka pliku bezpośrednio z systemu.
Zarządzanie płynnością finansową:
Obsługa wielu kas i rejestrów bankowych, w polskich złotych oraz innych walutach.
Możliwość wykorzystania dowolnej ilości form płatności, a także definiowania różnych warunków handlowych dla Kontrahentów.
Wymiana danych z bankami w tym generowanie paczek przelewów z automatyczną weryfikacją zgłoszenia rachunków do białej listy, a także import z mechanizmami automatycznego rozrachowywania pozycji.
Sprawne kojarzenie dokumentów z zapłatami, również w formie rozliczeń częściowych.
Możliwość kompensowania wzajemnych należności i zobowiązań z kontrahentami.
Obsługa skonta.
Wsparcie działań windykacyjnych, również w formie automatycznego generowania i wysyłki mailowej wezwań do zapłaty wraz z naliczeniem odsetek czy późniejszym wystawianiem not odsetkowych.
Skuteczne raportowanie należności i zobowiązań, zarówno konkretnego kontrahenta, jak i wszystkich podmiotów, z którymi firma współpracuje.
Wielowalutowość:
Możliwość automatycznego pobierania kursów z NBP, EBC i innych serwisów.
Prowadzenie ewidencjonowania operacji gospodarczych w dowolnych walutach.
Mechanizm walut równoległych tj. automatyczna wycena każdej transakcji (niezależnie od waluty dokumentu) we wskazanych walutach systemowych.
Automatyczne naliczanie różnic kursowych po rozliczeniu transakcji.
Mechanizm wyceny środków pieniężnych na rachunkach własnych w walucie obcej (tzw. magazyn walut) - kontrola prawidłowego rozchodowania waluty po odpowiednich kursach wynikających z operacji przychodowych.
Środki trwałe
Ewidencja majątku trwałego, zestawów i wyposażenia w jednym miejscu z możliwością określenia własnych grup i klasyfikacji.
Czytelny wykaz składników majątku trwałego, które są wykorzystywane w przedsiębiorstwie, a także składników w budowie czy też już umorzonych.
Możliwość określenia szeregu parametrów na kartotece środka trwałego m.in. osoba odpowiedzialna, lokalizacja czy też wymiary analityczne na potrzeby zestawień controllingowych.
Dowolna ilość torów amortyzacji m.in. bilansowy, podatkowy i MSR.
Automatyczne naliczanie i księgowanie amortyzacji wg zdefiniowanych torów i stawek.
Ewidencja innych zdarzeń związanych z majątkiem trwałym (m.in. OT, LT), również na podstawie wprowadzonych dokumentów, np. przyjęcie ŚT na podstawie zaksięgowanej faktury zakupu.
Możliwość przygotowania planu amortyzacji oraz zestawienie odpisów planowanych i rzeczywistych.
Wbudowane raporty i zestawienia dotyczące majątku trwałego w przedsiębiorstwie.
Skontaktuj się z ekspertem Comarch
Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.