Comarch ERP Enterprise - program do obsługi księgowości i finansów

Zobacz demo

Comarch ERP Enterprise - program do obsługi księgowości i finansów

Obsługa księgowa zgodnie z obowiązującymi przepisami:

  • Elastycznie definiowany plan kont zgodnie z potrzebami przedsiębiorstwa.
  • Automatycznie tworzona Księga Główna na podstawie zapisów wprowadzanych w sposób automatyczny i manualny.
  • Łatwy dostęp do dokumentów źródłowych z poziomu zapisów księgowych.
  • Automatyczna dekretacja i księgowanie dokumentów na podstawie własnych, zdefiniowanych w systemie reguł.
  • Wbudowane mechanizmy kontroli poprawności dekretacji i księgowań, pozwalające na uniknięcie błędów m.in. bilansowanie dekretów czy uzupełnienie wymaganych informacji.
  • Mechanizm księgowań okresowych - odciążenie od prac związanych z cyklicznym wykonywaniem powtarzalnych księgowań w różnych okresach m.in. RMK.
  • Automatyczne sporządzanie sprawozdań obligatoryjnych (m.in. Bilans, CF, RZiS), obsługa e-Sprawozdań oraz elastyczne definiowanie i generowanie własnych zestawień księgowych.
  • Bieżące dostosowywanie systemu do zmian w przepisach przez producenta.

Jednym z najistotniejszych elementów systemu Comarch ERP Enterprise jest obszar finansowo-księgowy, który nie tylko zapewnia zgodność z przepisami, ale pozwala również na kompleksową analizę sytuacji całego przedsiębiorstwa.

Kontrola i alokacja kosztów:

  • Ewidencja kosztów w oparciu o konta zespołu 4 i 5.
  • Możliwość zdefiniowania własnych wymiarów analitycznych (np. MPK, projekt) oraz alokowania przychodów i kosztów według tej struktury.
  • Tworzenie zestawień i raportów zarówno w oparciu o konta księgowe, jak i wymiary analityczne.
  • Wbudowany moduł Controllingowy pozwalający na szczegółową analizę danych.
     

VAT pod kontrolą:

  • Elastyczność w zakresie definiowania i odliczania stawek VAT.
  • Automatycznie tworzony Rejestr VAT w oparciu o wprowadzane transakcje w systemie, zarówno w modułach handlowych, jak i bezpośrednio w księgowości.
  • Obsługa deklaracji VAT-UE oraz VAT-OSS.
  • Możliwość tworzenia pliku JPK-V7 na podstawie wprowadzonych zapisów i wysyłka pliku bezpośrednio z systemu.

Zarządzanie płynnością finansową:

  • Obsługa wielu kas i rejestrów bankowych, w polskich złotych oraz innych walutach.
  • Możliwość wykorzystania dowolnej ilości form płatności, a także definiowania różnych warunków handlowych dla Kontrahentów.
  • Wymiana danych z bankami w tym generowanie paczek przelewów z automatyczną weryfikacją zgłoszenia rachunków do białej listy, a także import z mechanizmami automatycznego rozrachowywania pozycji.
  • Sprawne kojarzenie dokumentów z zapłatami, również w formie rozliczeń częściowych.
  • Możliwość kompensowania wzajemnych należności i zobowiązań z kontrahentami.
  • Obsługa skonta.
  • Wsparcie działań windykacyjnych, również w formie automatycznego generowania i wysyłki mailowej wezwań do zapłaty wraz z naliczeniem odsetek czy późniejszym wystawianiem not odsetkowych.
  • Skuteczne raportowanie należności i zobowiązań, zarówno konkretnego kontrahenta, jak i wszystkich podmiotów, z którymi firma współpracuje.

Wielowalutowość:

  • Możliwość automatycznego pobierania kursów z NBP, EBC i innych serwisów.
  • Prowadzenie ewidencjonowania operacji gospodarczych w dowolnych walutach.
  • Mechanizm walut równoległych tj. automatyczna wycena każdej transakcji (niezależnie od waluty dokumentu) we wskazanych walutach systemowych.
  • Automatyczne naliczanie różnic kursowych po rozliczeniu transakcji.
  • Mechanizm wyceny środków pieniężnych na rachunkach własnych w walucie obcej (tzw. magazyn walut) - kontrola prawidłowego rozchodowania waluty po odpowiednich kursach wynikających z operacji przychodowych.

Środki trwałe

  • Ewidencja majątku trwałego, zestawów i wyposażenia w jednym miejscu z możliwością określenia własnych grup i klasyfikacji.
  • Czytelny wykaz składników majątku trwałego, które są wykorzystywane w przedsiębiorstwie, a także składników w budowie czy też już umorzonych.
  • Możliwość określenia szeregu parametrów na kartotece środka trwałego m.in. osoba odpowiedzialna, lokalizacja czy też wymiary analityczne na potrzeby zestawień controllingowych.
  • Dowolna ilość torów amortyzacji m.in. bilansowy, podatkowy i MSR.
  • Automatyczne naliczanie i księgowanie amortyzacji wg zdefiniowanych torów i stawek.
  • Ewidencja innych zdarzeń związanych z majątkiem trwałym (m.in. OT, LT), również na podstawie wprowadzonych dokumentów, np. przyjęcie ŚT na podstawie zaksięgowanej faktury zakupu.
  • Możliwość przygotowania planu amortyzacji oraz zestawienie odpisów planowanych i rzeczywistych.
  • Wbudowane raporty i zestawienia dotyczące majątku trwałego w przedsiębiorstwie.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza