Sztuczna inteligencja (AI)
w Comarch ERP Enterprise (CEE)

Zobacz demo Comarch ERP Enterprise

Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch ERP Enterprise (CEE)

Comarch ERP Enterprise pozwala usprawniać złożone procesy dla dużych firm nie tylko przez mechanizmy automatyzacji, ale również przez zastosowanie silnika sztucznej inteligencji

AI ma za zadanie ułatwić codzienne zadania i wspomagać pracę, ucząc się od użytkowników i proponując optymalizacje w każdym z obszarów systemu ERP.

Poznaj Obszary AI/ML w Comarch ERP Enterprise

ChatERP w Comarch ERP Enterprise

Comarch OCR

Inteligentna windykacja - Limity kredytowe

Inteligentne prognozowanie zapotrzebowania

Monitorowanie wydajności 

Inteligentny asystent AI - ChatERP

Systemy Comarch ERP zapewniają obsługę wielu obszarów działania firmy, tworząc rozbudowany ekosystem. Zadaniem Asystenta AI jest nawigowanie Użytkownika po systemie i usprawnienie codziennej pracy, co ChatERP realizuje w trzech obszarach.

  • Przedstawianie prostych instrukcji wykonania zadań.
  • Prezentowanie żądanych danych z bazy.
  • Wykonywanie akcji w systemie.
     

Co ważne, ChatERP komunikuje się z Użytkownikiem w języku naturalnym, jest wielojęzyczny i odporny na literówki, co gwarantuje prostą obsługę przez każdego Pracownika. Ponadto rozumienie kontekstowe pozwala prowadzić dłuższy dialog i uściślać początkowe zapytanie.

Docelowo ChatERP powinien uczyć się stylu pracy Użytkowników, podpowiadać oraz proponować wykonanie powtarzalnych akcji i rekomendować automatyzacje na każdym poziomie działania organizacji z systemem.

Zautomatyzowane wprowadzanie dokumentów z Comarch OCR

Każdego dnia firmy przyjmują wiele dokumentów zewnętrznych zarówno w formie elektronicznej jak i papierowej. Z użyciem Comarch OCR możliwe jest sprawne wprowadzanie dokumentów handlowych i magazynowych do systemu, do dalszego procesowania.

Rozwiązanie bazuje na optycznym rozpoznawaniu tekstu i wspierane jest przez mechanizmy AI, umożliwiające bezbłędne wczytanie dokumentów i uniknięcie żmudnego procesu ręcznego ich wprowadzania.

Ponadto digitalizacja istotnych dokumentów firmowych do systemu zwiększa bezpieczeństwo i dostępność danych, zapobiegając utracie fizycznych nośników.

Inteligentna zarządzanie płynnością finansową w Comarch ERP Enterprise

Niezależnie od profilu działalności, dla każdej firmy niezwykle ważne jest kontrolowanie płynności finansowej.

Współpraca z wieloma podmiotami niesie ryzyko dużej ilości nieopłaconych należności, w związku z czym konieczne jest ich monitorowanie i podejmowanie szybkich działań windykacyjnych. Działające w tle mechanizmy AI potrafią w krótkim czasie dokonać analizy historii transakcji i rozliczeń kontrahentów, przydzielając im odpowiedni limit kredytowy. 

Inteligentne prognozowanie zapotrzebowania

Prognozowanie przyszłej sprzedaży przy dużej ilości transakcji i kontrahentów nie jest łatwym wyzwaniem i wymaga użycia odpowiedniego silnika obliczeniowego. W Comarch ERP Enterprise dedykowane algorytmy AI pozwalają na wyliczenie prognoz popytu na podstawie historycznych danych sprzedaży z poprzednich tygodni.

Funkcje prognozowania ułatwiają proces planistyczny dla końcowego użytkownika, który może bazować na wysokopoziomowym raporcie, oszczędzając czas szczegółowej analizy danych. Prognozy mogą być również użyte podczas procesu planowania zapotrzebowania materiałowego.

Automatyzacja w monitorowaniu wydajności

Przy obsłudze skomplikowanych procesów, obsługiwanych często przez wiele oddziałów czy podmiotów, rośnie znaczenie całościowej wydajności systemu informatycznego przedsiębiorstwa. Comarch ERP Enterprise, jako system ERP budowany od początku z myślą o wielofirmowości, zapewnia szereg możliwości zwiększania i kontroli wydajności procesów

W celu szybkiego podglądu przepływu procesów stosowane jest dedykowane narzędzie monitorów wydajności. Zapewniają one doraźny wgląd w zachowanie systemu, co umożliwia szybkie wykrycie problemów. Wsparcie monitorów wydajności silnikami sztucznej inteligencji pozwala na automatyzację rozpoznawania i zgłaszania zdarzeń. Ponadto algorytmy AI, stale monitorujące i porównujące dane, pozwalają przewidzieć i powiadomić administratora o zbliżającym się problemie na wczesnym etapie, co umożliwi prewencję i eliminację błędów przed ich powstaniem.

Stała optymalizacja wydajności całego systemu, wraz z możliwością wydzielania serwerów aplikacyjnych dla bardziej wymagających procesów, pozwala na skuteczne skalowanie działalności o kolejne procesy, obszary czy rynki, bez obniżenia szybkości operacyjnej.

Więcej o wykorzystaniu AI w firmach na stronie

Sztuczna inteligencja w biznesie