Pierwszy tramwaj wyjechał na ulice miast na początku XIX wieku, zastępując wysłużone omnibusy konne. Oczywiście tramwaje na początku też były konne, dopiero później pojawiły się wynalazki w postaci tramwajów parowych czy elektrycznych. To jednak nie był koniec rewolucji w komunikacji zbiorowej – wiek XX przyniósł autobusy, metro, szybką kolej miejską, a nawet szybkie tramwaje.
Analizując te zmiany, warto zwrócić uwagę na to, że były one podyktowane nie tylko rozwojem technologicznym, ale też – a może przede wszystkim – potrzebami ludzi. To ludzie, chcąc podróżować sprawniej, szybciej, bez przestojów, stworzyli metro; a kiedy zamarzyło im się zniwelować hałas powstający podczas przejazdu tramwaju, wymyślili wyciszające wkładki umieszczane między torowiskiem a podkładem.
Co wspólnego ma tramwaj z biznesem? Zadziwiająco dużo! Wszak i przedsiębiorcy chcą wciąż przeć do przodu, ewoluować, dostosowywać się do potrzeb swoich klientów, słuchać ich głosów i – nomen omen – dbać o ciągły rozwój komunikacji. Bo właśnie o komunikację w dzisiejszym biznesie chodzi – komunikację nową, opartą na umiejętnym słuchaniu i przetwarzaniu informacji.
W niniejszym numerze „Nowoczesnego Zarządzania” zaproszeni przez nas eksperci opowiadają o nowych narzędziach, które mogą wesprzeć Państwa komunikację z klientami i pomóc Państwu w analizowaniu docierających od nich komunikatów.
Aktualności:
3. Od redakcji
4. Aktualności z rynku
6. Reportaż: Nasza-Klasyka
8. Podróż w czasie
12. Porażka to jest stan ducha – Rozmowa z prof. Januszem Filipiakiem
Temat numeru:
16. Trzy opowieści awanturnicze o komunikowaniu innowacji rynkowej
21. Przeswitchujmy się na język IT
24. Biznes wsparty przez innowacje
29. Utracona kontrola?
Nowe rozwiązania:
32. Biznes ukryty w kodach QR – zeskanuj swoją firmę
36. Wielokanałowa sprzedaż – przepis na większe zyski!
42. e-handel – komunikuj ofertę Twojej firmy w sieci
46. Inspektor Gadżet
48. Jak handel staje się mobilny
52. Współdzielenie informacji w małej firmie
Rynek:
55. Nadchodzi automatyzacja w biznesie – zatrudnij najlepszego specjalistę
59. Business Intelligence w bikini
62. Ile tak naprawdę zarabia Twoja firma, czyli rewolucja w analizie danych
64. Kapitał na start
66. Nauka i biznes, czyli jak pogodzić dwa światy
Wiedza:
69. Celowy przekaz sprzedażowy według metody CustomerCentric Selling®
72. Spotkania biznesowe a fiskus
74. Lista wynalazków IBM
76. Budowanie lojalności klientów – komunikacja z uczestnikami programów lojalnościowy
79. Twoja firma może być markowa
82. Skuteczny e-mail marketing od podstaw, część II
86. Internet w strategiach marketingowych firm
90. Marketing czy public relations?
94. Chcę mieć szefa egoistę!
98. Globalizacja w szkoleniach
Skontaktuj się z ekspertem Comarch
Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.
Przejdź do formularza