„Osiołkowi w żłoby dano, w jeden owies, w drugi siano.” Niby niedużo, a jednak za wiele. Wybór go przytłoczył. Biedak padł z głodu. Gdyby Fredro pisał o dylematach osiołka w drugiej dekadzie XXI wieku, zwierzak miałby jeszcze twardszy orzech do zgryzienia. I siano, i owies miałyby zapewne niejednego producenta, przyszłoby mu zatem wybierać spośród wielu marek. Każda z nich to również wiele opcji – sianko o smaku truskawkowym czy morelowym, pakowane czy na wagę, w pudełku ekologicznym czy w folii, z domieszką owsa czy nieskażone żadnymi dodatkami… Do tego kwestia zdobywania przysmaków. Zamiast sięgać do wypełnionego po brzegi paśnika, trzeba wyjść do sklepu, zamówić przez Internet, zadzwonić na infolinię, kupić, używając smartfona – którą opcję wybrać? Dzisiejszy osiołek cierpiałby z głodu nie między żłobami, a w przedpokoju, z butem na jednym kopytku, z kluczami w drugim, smartfonem w trzecim, otoczony komputerem i gazetkami reklamowymi pobliskich supermarketów, czwartym kopytkiem skrobiąc się po głowie.
Tak, tak, niełatwo być klientem w dzisiejszym świecie. Badania jasno pokazują, że im więcej opcji do wyboru ma człowiek, tym częściej nie wybiera niczego. Fredro miał jednak nosa. Sztuką jest zatem nie rozdmuchanie oferty do granic możliwości, ale przekonanie klienta, że nasz produkt jest najlepszy. Jak to zrobić? Przede wszystkim dokładnie obserwując konsumenta i dopasowując ofertę do jego potrzeb. Dlaczego? Bo to on jest na rynku najważniejszy!
Aktualności:
4. Aktualności z rynku
Temat numeru:
6. Konsument 2.0
8. Zachowania polskich konsumentów A.D. 2013
12. Konsument przez okno przeglądany
15. Sztuka wyboru
18. Nie denerwuj się, kochanie
Nowe rozwiązania:
22. BI w służbie budowania relacji z klientem i lepszego zrozumienia jego potrzeb
26. B2B is the best, czyli firma klientem firmy
31. Innowacyjne zarządzanie siecią sprzedaży
34. Przychodnia przyszłości
38. Bez mobile ani rusz
42. Cloud collaboration – nowa jakość wspólnej pracy
45. Aplikacje jutra
48. Inspektor Gadżet
Rynek:
50. Wiele elementów, jeden decydujący
54. Dotacje w służbie innowacji
57. Jak nie stracić i jeszcze zyskać?
61. Firma na drodze do sukcesu
Wiedza:
64. Zaczaruj klienta
66. Nowoczesna lojalność
70. Technostres – znak naszych czasów
72. Skuteczne contact center w budowaniu relacji
76. Świat wielu ekranów – rewolucja czy mit marketingowy?
82. Wirtualne zarządzanie
86. Dogonić nowego e-konsumenta
90. Konsumencie, ignorantia iuris nocet!
95. Skuteczny e-mail marketing od podstaw
Skontaktuj się z ekspertem Comarch
Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.
Przejdź do formularza