Sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence) obejmuje szereg technologii, z których najczęściej używane to uczenie maszynowe, robotyka, przetwarzanie języka naturalnego i widzenie komputerowe. Każda z nich rozwija się niezależnie, jednak w połączeniu z innymi technologiami, danymi, analityką i automatyzacją, AI staje się kluczowym narzędziem wspierającym rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstw we współczesnym świecie.
Systemy Comarch dla firm posiadają w swoich modułach mechanizmy pozwalające na wykorzystanie sztucznej inteligencji, które pomagają w osiąganiu celów biznesowych takich jak zwiększenie efektywności operacyjnej, wsparcie procesów produkcyjnych, logistycznych i sprzedażowych, optymalizację procesów decyzyjnych, czy poprawę płynności finansowej.
Algorytmy sztucznej inteligencji (AI) wbudowane w systemy Comarch ERP mogą być pomocne w wielu obszarach działalności firm:
Sztuczna inteligencja wprowadzana w systemach Comarch ma na celu usprawnienie pracy przedsiębiorstw oraz ułatwienie obsługi systemów ERP przez użytkowników. Wbudowany w systemy Comarch ChatERP, dzięki interaktywnemu interfejsowi w formie czatu, odporności na literówki i rozumieniu kontekstowemu, umożliwia komunikowanie się z systemem w sposób naturalny, podobny do zwyczajnej rozmowy z drugą osobą. System podaje bieżące dane, sprawdzone w czasie rzeczywistym.
ChatERP to nie tylko szybkie wyświetlanie wyników zadanych pytań, np. wyświetlenie listy firm będących dłużnikami, to również możliwość szybkiego wykonywania zadań w systemie – np. zablokowania transakcji ze wskazanym kontrahentem, wystawienia zamówienia, czy zatwierdzenia faktury. Docelowo narzędzie ma wspierać użytkowników w codziennych obowiązkach również poprzez czynności takie jak automatyzacja procesów, czyli na przykład podpowiadanie jakie zadania należy wykonać w danym momencie lub też proponowanie szybszego sposobu wykonywania rutynowych czynności.
Systemy Comarch ERP XL i Comarch ERP Enterprise zapewniają wsparcie w automatycznym planowaniu i harmonogramowaniu produkcji. Dodatkowo, wykorzystanie sztucznej inteligencji sprawia, że system potrafi automatycznie wyliczać zapotrzebowanie na materiały i wyroby, co znacznie usprawnia proces zaopatrzenia.
Zbieranie danych z hali produkcyjnej za pomocą platformy Comarch IoT daje jeszcze większe możliwości, np. rejestracji awarii, automatycznego przeplanowania produkcji po zarejestrowaniu przestoju maszyny, czy zaplanowania zlecenia naprawy po przekroczeniu norm parametrów maszyny, częstotliwości drgań lub temperatury.
Funkcjonalność prognozowania popytu w oparciu o historyczne transakcje pozwala przedsiębiorstwu zamówić z wyprzedzeniem optymalną ilości towarów i materiałów.
Comarch WMS, przeznaczony do wsparcia pracy kierowników i magazynierów, pomaga lepiej zarządzać magazynem wysokiego składowania. Algorytm sztucznej inteligencji przewiduje przyszłe zapotrzebowanie na dany produkt, a tym samym zapewnia lepszą alokację towarów i optymalizację poziomu zapasów.
System analizując uprawnienia, umiejętności i historyczną pracę magazynierów przewiduje czas realizacji danego zadania i automatycznie przydziela dyspozycje, tak aby jak najlepiej wykorzystać czas i potencjał pracowników.
Rozwiązania e-commerce dostarczane przez Comarch wyposażone są w narzędzia AI wpływające na atrakcyjność oferty sklepów online. Rekomendacje produktowe i zakupowe zwiększają konwersję i średnią wartość koszyka zakupowego, poprawiając przy okazji doświadczenia użytkowników.
Sztuczna inteligencja wspiera także pracę merchandiserów, czyli przedstawicieli handlowych, którzy dbają o odpowiednią ekspozycję towarów na półkach sklepowych. Na podstawie zdjęcia półki, sztuczna inteligencja rozpoznaje produkty, zlicza je i generuje spis rozpoznanych produktów wraz z ich facingiem.
Zastosowanie technologii optycznego rozpoznawania tekstu umożliwia sczytanie kluczowych danych biznesowych z zeskanowanych dokumentów i ich pełną digitalizację. W Comarch OCR odbywa się to za pomocą mechanizmów AI, które wykonują to zadanie szybko i precyzyjnie, a następnie przenoszą rozpoznane dane do odpowiednich miejsc systemu.
Comarch OCR to nie tylko automatyzacja procesu wprowadzania faktur (zarówno dokumentów kosztowych do rejestrów VAT jak i faktur z pozycjami towarowymi), ale również dokumentów magazynowych.
Algorytmy zaszyte w Comarch ERP Optima wykrywają regularność przy wystawianiu dokumentów dla danego podmiotu i na tej podstawie sugerują propozycję zastosowania fakturowania cyklicznego.
Sztuczna inteligencja pomaga także skuteczniej zarządzać płynnością finansową, wyznaczając spodziewany termin płatności, wyliczając w sposób automatyczny limity kredytowe oraz odpowiedni rating dla kontrahenta. Również proces windykacji może być w pełni zautomatyzowany – od tworzenia, zatwierdzania, wysyłania wezwań do zapłaty po generowanie not odsetkowych, blokowanie sprzedaży, czy skierowywanie spraw do zewnętrznej windykacji.
Program chmurowy do zarządzania małą i mikro firmą. Faktury, księgowość, magazyn online od 17 zł miesięcznie.
Czytaj więcejTo najpopularniejszy w Polsce program stworzony dla małych i średnich firm z każdej branży.
Czytaj więcejOprogramowanie w wersji chmurowej dla średnich i dużych firm produkcyjnych, handlowych i usługowo-serwisowych.
Czytaj więcejOprogramowanie ERP dedykowane dużym, międzynarodowym przedsiębiorstwom.
Czytaj więcejWyposażone w sztuczną inteligencję systemy ERP od Comarch wspomagają codzienne procesy biznesowe w setkach tysięcy przedsiębiorstw w Polsce i na świecie.
Sztuczna inteligencja jest jednym z kluczowych elementów rewolucji cyfrowej, który zmienia współczesne środowiska pracy. Wykorzystywana do analizy danych, wykonywania powtarzalnych czynności czy monitorowania procesów biznesowych zapewni Ci ona przewagę konkurencyjną, ulepszy obsługę klienta i dostosuje się do Twoich indywidualnych potrzeb. Sprawdź szkolenia i kursy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i podnieś swoją efektywność w realizacji powtarzalnych zadań!
Wypełnij formularz, a otrzymasz również e-book na temat zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w firmie.