Dzięki zaawansowanym opcjom konfiguracji dostępnym w systemie Comarch Field Service Management firmy naftowe i gazowe definiują schematy postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi na przykład maksymalnego czasu pracy czy szkoleń pracowników wykonujących określone zadania. Ponadto dzięki odpowiednim listom kontrolnym z zadaniami, inżynierowie w terenie mają dostęp do zasobów umożliwiających im zadbanie o to, aby praca była wykonywana zgodnie z zasadami bezpieczeństwa.
System Comarch FSM umożliwia obsługę zadań tysięcy techników i złożone tworzenie harmonogramów w wielu regionach (w tym w wielu krajach i w wielu strefach czasowych) oraz zapewnia pojedyncze, scentralizowane środowisko do zarządzania i raportowania. Dzięki temu oprogramowaniu do zarządzania usługami realizowanymi w terenie firmy naftowe i gazowe mogą usprawnić komunikację między członkami zespołu i skuteczniej rozwiązywać problemy niezależnie od tego, gdzie przebywają pracownicy.
Konieczność realizacji zadań przy braku połączenia z Internetem to bardzo typowy scenariusz w sektorze naftowo-gazowym. W trybie offline systemu Comarch FSM technicy nadal mają dostęp do pełnego zakresu jego funkcjonalności, mogą więc wykonywać przydzielone im zadania zgodnie z wymaganiami.
Aby zapobiegać konieczności naprawiania elementów infrastruktury, wydłużać żywotność niektórych jej części i unikać kosztownych wymian sprzętu, przedsiębiorstwa z tego sektora powinny optymalizować konserwację, działając bardziej proaktywnie. Dzięki specjalnym modułom do obsługi konserwacji korekcyjnej, prewencyjnej i predykcyjnej system firmy Comarch umożliwia odpowiednie zarządzanie zasobami i elementami infrastruktury, zwiększając ilość zadań wykonywanych w terenie.