Konserwacja korygująca, prognostyczna i zapobiegawcza sprzętów

Planowanie wizyt techników dotyczących konserwacji sprzętu wymaga wielu godzin pracy. Aby przygotować dokładny harmonogram, potrzebne jest zebranie szczegółowych informacji o częściach, o tym, które z nich powinny zostać poddane pracom konserwacyjnym oraz gdzie i kiedy należy je wykonać.  Zdarza się jednak, że pomimo stworzenia planu i właściwego przypisania zadań technikom, pojawiają się nieplanowane naprawy sprzętu, wymagające natychmiastowego wprowadzenia zmian w harmonogramie. Każda zmiana lub błąd w grafiku generuje niepotrzebne koszty, zarówno dla firmy, jak i dla klienta.

Aby sprostać wyzwaniom związanym z planowaniem wizyt serwisowych, działania te muszą być wspierane przez system wykorzystujący dane, który pozwoli automatyzować pracę, optymalizować grafiki i informować o możliwych problemach w przyszłości. Pozwoli to firmom ograniczyć koszty potencjalnych awarii a także pokazać klientom, że są w stanie świadczyć usługi zgodnie z wytycznymi określonymi w umowie a także zapewnić im ciągłość działania biznesu, bez zbędnych przestojów.

FSM konserwacja korygująca

Zobacz nasze wideo:

Reinventing Infrastructure Maintenance Within Field Services

Konserwacja korygująca

Niektóre z urządzeń mogą kontynuować pracę pomimo awarii, m.in. dzięki ograniczeniu komponentów. Nawet jeśli zepsuje się jeden z elementów, moduł może kontynuować pracę z wykorzystaniem działających części, jednak jego wydajność będzie wtedy ograniczona. System Comarch FSM pozwala na zbieranie danych z monitoringu i porównywanie ich między sobą lub z wartościami modelowymi. Wszelkie odchylenia mogą być automatycznie wykrywane, a informacja o nich przekazywana w formie nowych zleceń dla techników. Dzięki temu firma może zapobiegać awariom kosztownego sprzętu chronionego przez uszkodzone elementy oraz ograniczyć czas i pieniądze przeznaczane na naprawy.

FSM konserwacja korygująca

Konserwacja zapobiegawcza

Aby uniknąć nagłych awarii, związanych z nimi przestojów i kosztów, konieczna jest wymiana części maszyn, a także okresowe kontrole sprzętu. Dla każdego urządzenia i części producent określa sugerowaną datę i czas takiego działania. Dzięki takim informacjom wprowadzonym do systemu Comarch FSM, wizyty mogą być planowane w sposób zautomatyzowany, a firmy mogą uniknąć kosztownych napraw. Przypisując zadania konserwacyjne we właściwym czasie i zapobiegając zepsuciu się sprzętu istnieje też możliwość wydłużenia okresu działania urządzeń, zwiększenia ogólnej wydajności i zapewnienia ciągłości pracy. W rezultacie, możliwe staje się obniżenie kosztów utrzymania sprzętu i zmniejszenie nakładu czasu pracy potrzebnego do zaplanowania grafików osób pracujących w terenie.

FSM konserwacja zapobiegawcza

Konserwcja prognostyczna

Rozwiązania IoT w połączeniu z systemem Comarch FSM pozwalają na jeszcze bardziej proaktywne rozwiązywanie problemów przez pracowników terenowych. Dzięki czujnikom IoT umieszczonym na urządzeniach możliwe jest monitorowanie danych dotyczących temperatury, warunków atmosferycznych, zanieczyszczeń i wilgotności, a następnie przewidywanie i eliminowanie ryzyka związanego z nieprawidłowym działaniem sprzętu. Dane przetwarzane w czasie rzeczywistym pozwalają na przesyłanie powiadomień o problemach bezpośrednio na terminale mobilne techników, umożliwiając im natychmiastową reakcję. Dzięki temu działalność firmy nie zostaje przerwana, koszt napraw zmniejsza się, a zakup kolejnych urządzeń staje się zbędny.

FSM konserwacja prognostyczna

Poradnik zarządzania podwykonawcami - FSM

Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz materiały!