Zobacz nasze wideo:
Reinventing Infrastructure Maintenance Within Field Services
Zobacz nasze wideo:
Reinventing Infrastructure Maintenance Within Field Services
Niektóre z urządzeń mogą kontynuować pracę pomimo awarii, m.in. dzięki ograniczeniu komponentów. Nawet jeśli zepsuje się jeden z elementów, moduł może kontynuować pracę z wykorzystaniem działających części, jednak jego wydajność będzie wtedy ograniczona. System Comarch FSM pozwala na zbieranie danych z monitoringu i porównywanie ich między sobą lub z wartościami modelowymi. Wszelkie odchylenia mogą być automatycznie wykrywane, a informacja o nich przekazywana w formie nowych zleceń dla techników. Dzięki temu firma może zapobiegać awariom kosztownego sprzętu chronionego przez uszkodzone elementy oraz ograniczyć czas i pieniądze przeznaczane na naprawy.
Aby uniknąć nagłych awarii, związanych z nimi przestojów i kosztów, konieczna jest wymiana części maszyn, a także okresowe kontrole sprzętu. Dla każdego urządzenia i części producent określa sugerowaną datę i czas takiego działania. Dzięki takim informacjom wprowadzonym do systemu Comarch FSM, wizyty mogą być planowane w sposób zautomatyzowany, a firmy mogą uniknąć kosztownych napraw. Przypisując zadania konserwacyjne we właściwym czasie i zapobiegając zepsuciu się sprzętu istnieje też możliwość wydłużenia okresu działania urządzeń, zwiększenia ogólnej wydajności i zapewnienia ciągłości pracy. W rezultacie, możliwe staje się obniżenie kosztów utrzymania sprzętu i zmniejszenie nakładu czasu pracy potrzebnego do zaplanowania grafików osób pracujących w terenie.
Rozwiązania IoT w połączeniu z systemem Comarch FSM pozwalają na jeszcze bardziej proaktywne rozwiązywanie problemów przez pracowników terenowych. Dzięki czujnikom IoT umieszczonym na urządzeniach możliwe jest monitorowanie danych dotyczących temperatury, warunków atmosferycznych, zanieczyszczeń i wilgotności, a następnie przewidywanie i eliminowanie ryzyka związanego z nieprawidłowym działaniem sprzętu. Dane przetwarzane w czasie rzeczywistym pozwalają na przesyłanie powiadomień o problemach bezpośrednio na terminale mobilne techników, umożliwiając im natychmiastową reakcję. Dzięki temu działalność firmy nie zostaje przerwana, koszt napraw zmniejsza się, a zakup kolejnych urządzeń staje się zbędny.