Planowanie harmonogramów pracowników terenowych staje się coraz większym wyzwaniem, głównie ze względu na rosnące wymagania klientów i różnorodność ich potrzeb, wynikającą ze specyfiki branż. Dochodzą do tego nieoczekiwane zdarzenia, takie jak zmienna liczba zleceń, odwoływane wizyty, nagła niedostępność pracowników czy brak zasobów w firmie. W takich sytuacjach przypisywanie zleceń do odpowiednio wykwalifikowanych techników jest o wiele trudniejsze, a zapewnienie dobrej obsługi klienta wymaga jeszcze więcej wysiłku. Oprogramowanie do planowania pracy w terenie umożliwia jednak automatyzację i optymalizację tego procesu.
System do planowania pracy w terenie umożliwia całkowitą optymalizację harmonogramów pracowników w czasie rzeczywistym. Dzięki opcji automatycznego przydzielania zadań wykorzystującej informacje o umiejętnościach techników, ich dostępności i aktualnej lokalizacji, wybieranie osób do realizacji konkretnych zadań staje się znacznie mniej skomplikowane. Oprogramowanie pozwala na przypisywanie pojawiających się zleceń odpowiednio wykwalifikowanym pracownikom, znajdującym się w pobliżu danego klienta. Dzięki danym zebranym poprzez System Informacji Geograficznej (GIS), trasy pokonywane przez pracowników terenowych do klienta zostają zoptymalizowane, a koszty i czas dotarcia do klienta – zminimalizowane.
Dzięki czytelnemu kalendarzowi dyspozytorzy mają dostęp do grafików pracowników terenowych oraz wszystkich szczegółów dotyczących zleceń w jednym miejscu. Umożliwia to sprawdzenie, jakie zadania są przypisane pracownikom w danym dniu, tygodniu, czy miesiącu. Rejestrowany jest też czas pracy techników, a wszystkie informacje na temat wykonywanych zleceń aktualizowane są w czasie rzeczywistym. Jeśli pojawia się potrzeba dokonania zmian, osoby z działu wsparcia mogą w łatwy sposób na nowo przypisać zadanie dzięki opcji „drag and drop”.
Zadania w terenie powinny być realizowane zgodnie z przygotowanym planem. Śledzenie pracy w czasie rzeczywistym umożliwia kontrolę statusu każdego zadania i reagowanie, wtedy gdy jest to niezbędne. Integrując oprogramowanie do zarządzania pracą w terenie z systemem GPS, możliwe jest również śledzenie lokalizacji zdalnych pracowników, sprawdzanie ich dostępności i pojawiających się problemów w terenie. Natomiast kiedy wizyty są odwoływane lub gdy pojawiają się opóźnienia, dyspozytorzy mają możliwość skorzystania z wygodnej opcji przeplanowania zadań. Dzięki temu mogą oni w łatwy sposób zarządzać zmianami i utrzymywać wysoką jakość usług.