Alliance Bank i Comarch zmieniają usługi inwestycyjne w Malezji
17 sierpnia 2023 r. w Kuala Lumpur, Alliance Bank Malaysia Berhad i Comarch ogłosiły strategiczne partnerstwo, którego celem jest wdrożenie systemu Comarch Wealth Management.
Zgodnie z założeniami projektu, platforma ta ma na celu zrewolucjonizowanie usług zarządzania majątkiem oferowanych przez bank, w tym udzielanie klientom doradztwa inwestycyjnego oraz zwiększanie zarówno możliwości technicznych, jak i potencjału biznesowego w zakresie usług świadczonych klientom końcowym. Projekt wesprze optymalizację wydajności pracy bankierów i standaryzację usług inwestycyjnych we wszystkich segmentach klientów, ze szczególnym naciskiem na najbardziej zamożnych klientów banku.
Jednym ze strategicznych celów tej współpracy jest stworzenie warunków i infrastruktury IT pozwalającej na kreowanie tzw. wartości dodanej w zakresie employee experience oraz customer experience, czyli dążenie do poprawy standardów pracy bankierów oraz wzmacnianie jakości usług oferowanych klientom. Przy korzystaniu z systemu Comarch Wealth Management, Alliance Bank stawia na podnoszenie poziomu relacji z klientami i bardziej adekwatne zaspokajanie indywidualnych potrzeb poprzez świadczenie najwyższej jakości usług doradczych i zarządzania majątkiem.
System Comarch Wealth Management oferuje szeroki wachlarz funkcjonalności, takich jak Advisor Front-Office, który wspiera kluczowe działania doradców, do których można zaliczyć np. zarządzanie relacją z klientem, monitorowanie zadań, kompletny profil inwestycyjny klienta, wsparcie sprzedaży, zarządzanie kampaniami, doradztwo inwestycyjne z wykorzystaniem tematycznych celów i symulacji, analizy inwestycyjne, itd. Dzięki scentralizowanej platformie doradcy mogą skutecznie pracować z klientem, skupiając się na ich najważniejszych potrzebach inwestycyjnych, a także identyfikować potencjalną możliwość sprzedaży produktów inwestycyjnych. Co więcej, system udostępnia dedykowane moduły wspierające monitoring sprzedaży, analizę wydajności bankierów oraz monitoring portfela klientów dla menedżerów i decydentów.
Comarch kontynuuje rewolucję na rynku finansowym Azji Południowo-Wschodniej
Andrzej Przewięźlikowski, Dyrektor Sektora Finanse Comarch wyraził swój entuzjazm: Współpraca z Alliance Bankiem daje nam możliwość dalszej ekspansji na rynek ASEAN. Nasze oprogramowanie do doradztwa inwestycyjnego, bardzo dobrze sprawdzone na rynkach europejskich, może być atrakcyjnym wyborem dla najbardziej innowacyjnych azjatyckich banków.
Projekt w znaczny sposób kładzie nacisk na zaspokajanie potrzeb klientów końcowych Alliance Banku. Klienci będą mogli skorzystać z oferty inwestycyjnej za pośrednictwem kanałów samoobsługowych, które wspierane będą przez bibliotekę API systemu Comarch Wealth Management. Do funkcjonalności dostępnych w kanale klienta należą dostęp do kompleksowego obrazu inwestycji, składanie zleceń i autoryzowanie rekomendacji z kanału doradcy. Platforma będzie także wspierać cyfrową komunikację i interakcję z klientem poprzez czat i wideokonferencje, wzmacniając w ten sposób relację klienta z bankiem.
— Zdecydowaliśmy się na współpracę z Comarch ze względu na ich głęboką wiedzę na temat doradztwa inwestycyjnego oraz unikalne funkcjonalności oferowanego rozwiązania IT. To pozwoli nam na dostarczenie naszym klientom atrakcyjnej oferty w zakresie zarządzania ich kapitałem — podsumowuje Mr Kellee Kam, Group Chief Executive Officer z Alliance Bank.
Ponad 30-letnia historia wiodącego dostawcy oprogramowania i usług IT, sprawia że, Comarch skutecznie pomaga klientom osiągać większą rentowność i awans w określonych sektorach na całym świecie. Mając ponad dekadę doświadczenia w regionie ASEAN, Comarch rozszerzył swoją działalność w Azji, otwierając biura w Tajlandii, Malezji, Korei Południowej i Japonii. Biuro regionalne w Azji Południowo-Wschodniej jest zlokalizowane w Bangkoku w Tajlandii i działa od 2017 roku.
Alliance Bank Malaysia Berhad wraz ze swoją spółką zależną Alliance Islamic Bank Berhad oferują rozwiązania bankowe i finansowe za pośrednictwem wielu kanałów, w tym oddziałów detalicznych, centrów bankowości uprzywilejowanej, centrów biznesowych, oddziałów bankowości inwestycyjnej oraz bankowości mobilnej i internetowej, obsługując szeroką bazę klientów na terenie całego kraju.