Czy opłaca się wdrażać system CRM w czasie problemów gospodarczych? Część firm rezygnuje z wdrażania rozwiązań tego typu, inne intensywnie zastanawiają się nad ich wprowadzeniem. Artykuł o obecnej sytuacji na rynku systemów informatycznych klasy CRM opublikował magazyn CIO.

Jak donosi gazeta, firmy skupiają się na pozyskiwaniu nowych klientów. Są jednak i takie przedsiębiorstwa, które widzą swoją szansę w utrzymywaniu i wspieraniu kontaktu z klientem.

- Niestety w ferworze rewizji i redukcji budżetów wiele firm rezygnuje z wdrożeń CRM, jako projektów nie posiadających charakteru strategicznego, a przy tym obarczonych dużym ryzykiem niepowodzenia. Tymczasem dobrze wdrożony CRM może pomóc w optymalizacji funkcjonowania obsługi klienta. Może się to okazać znakomitą inwestycją na czasy kryzysu - mówi na łamach czasopisma CIO (4/2009) Sławomir Gierek, dyrektor konsultingu Comarch w sektorze Finanse, Bankowość i Ubezpieczenia.

Więcej o planach przedsiębiorstw w zakresie inwestycji w systemy CRM można przeczytać w CIO 4/2009.

Zapraszamy także do poznania możliwości systemu CRM zaprojektowanego przez Comarch. Współpracując z klientami w zakresie tworzenia systemów informatycznych wspomagających realizację strategii marketingowych i sprzedażowych, Comarch zbudował nową generację rozwiązań CRM. Bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w tej dziedzinie, wspomaga również wdrażanie strategii Customer Relationship Management poprzez profesjonalną analizę wymagań biznesowych, zaprojektowanie procesów i wdrożenie optymalnie skonfigurowanych rozwiązań.

Dowiedz się więcej o systemie Comarch CRM.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Powiedz nam o potrzebach Twojej firmy. Znajdziemy idealne rozwiązanie.