Jak zbudować podejście phygital?
Buduj i modernizuj środowisko krok po kroku:
Krok 1: Digitalizacja portalu dystrybutora – w celu zintegrowanego zarządzania leadami, analizy potrzeb, ofertowania i ujednoliconego widoku klientów w poszczególnych segmentach, zoptymalizowanych pod kątem współpracy na żywo z klientami. Sieć doradców jest najważniejszym kanałem sprzedażowym ubezpieczeń na życie. Badania pokazują, że dwie trzecie europejskiej dystrybucji ubezpieczeń koncentruje się na realnych pośrednikach.
Krok 2: Portal klienta Omni – z wbudowanymi możliwościami samoobsługi, od wyceny po płatność i wydawanie dokumentacji, dzięki czemu klienci mogą sfinalizować transakcję ubezpieczeniową samodzielnie lub z pomocą doradcy. Elastyczne, konfigurowalne rozwiązanie, które pozwala usprawnić biznes poprzez automatyzację i transformację cyfrową.
Krok 3: Opracowanie modelu zaangażowania klienta – na potrzeby samodzielnej edukacji, planowania lub programów wellness. Rozwiązania hybrydowe, oparte na analityce predykcyjnej powiązanej z etapem życia i danymi klienta, umożliwią masową personalizację, dynamiczną sprzedaż i modernizację produktów.
Krok 4: Integracja frontu cyfrowego z back office – wydawać by się mogło, że wdrożenie kanału cyfrowego byłoby oczywistym wyborem strategicznym w zakresie transformacji ubezpieczeń, jednak ubezpieczyciele stają przed wyzwaniami związanymi z użytkowaniem wysoce nieelastycznych starych systemów.
Krok 5: Całościowa digitalizacja procesu – ten krok wymaga integracji znacznych ilości danych klientów zebranych w różnych systemach i ulepszonych form analityki. Wykorzystanie danych klientów i zintegrowanych procesów sprzedażowych, które porządkują ruch klientów pomiędzy kanałami bezpośrednimi a siecią agentów ubezpieczeniowych, to wstępny krok do pełnej integracji kanałów.
Krok 6: Pełna integracja kanałów – prowadząca do płynnej i spójnej obsługi klienta, stawiającej potrzeby klienta w centrum uwagi. Zapewnia dostęp do odpowiednich produktów i usług poprzez wszystkie kanały i punkty styku.
Firmy ubezpieczeniowe powinny trzymać się z daleka od nadmiernie rozbudowanych customowych rozwiązań zwiększających jedynie przyszłe wydatki technologiczne. Powinny zamiast tego korzystać z rozwiązań wielokomponentowych, gotowych do integracji z dotychczasowym systemem i opartych o zasady otwartej architektury, takich jak nasza platforma omnikanałowa – Comarch Digital Insurance.
Aleksandra Romot
Senior Business Consultant