Strategiczne zarządzanie majątkiem – wdrożenie strategii, jak wyprzedzić konkurencję?
To właśnie cyfrowa strategia zarządzania majątkiem (wealth management digital strategy) ma kluczowe znaczenie dla uzyskania przewagi konkurencyjnej i pozyskania klientów, którzy w kwestii zarządzania majątkiem nie chcą opierać się wyłącznie na swojej intuicji i wiedzy. W kontekście zarządzania majątkiem trwałym, kluczowe jest wdrożenie strategii, które obejmują planowanie, nabywanie, użytkowanie, utrzymanie oraz zbywanie aktywów trwałych. Aby jednak zaoferowane rozwiązania odpowiadały potrzebom ich odbiorców, banki i firmy oferujące usługę zarządzania majątkiem muszą:
Spojrzeć na wdrażane oprogramowanie oczami klientów
Szczególnie ważne jest, aby front-end klienta był intuicyjny w obsłudze, pozwalał wytyczać cele inwestycyjne, był wyposażony w aplikację do planowania finansowego i umożliwiał komunikację z doradcami i ekspertami. Proces planowania w tworzeniu takiego oprogramowania obejmuje strategiczne zarządzanie, które jest kluczowe dla długoterminowego rozwoju firmy. Wielomodułowe oprogramowanie Comarch Wealth Management oferuje wielokanałowy front-end klienta. Osoby korzystające z tego rozwiązania mają dostęp do informacji na różnych urządzeniach, w tym smartfonach, komputerach PC i tabletach.
Klienci mogą korzystać zarówno z pomocy doradców, jak i realizować zlecenia samodzielnie za pośrednictwem kanału samoobsługowego. Dodatkowo, oprogramowanie wspiera zgodność z regulacjami i standardami sprawozdawczości finansowej, co jest istotne dla uniknięcia konsekwencji prawnych i finansowych oraz zapewnienia dokumentacji do śledzenia wydajności i rentowności aktywów.
Sprecyzować docelową grupę klientów
Strategiczne zarządzanie majątkiem w przedsiębiorstwie wygląda inaczej w przypadku osób zamożnych, a inaczej w przypadku klientów z grupy HNWI. Oprogramowanie powinno być dostosowane do potrzeb osób będących docelową grupą klientów. Szczególnie istotne jest to, aby wybrane rozwiązanie wspierało budowę relacji na linii doradca-klient. Wspomniany system Comarch Wealth Management pozwala świadczyć zarówno pełne, jak i uproszczone doradztwo. Dodatkowo klienci mogą szybko przekazywać zlecenia doradcom lub samodzielnie je realizować.
Comarch Wealth Management zapewnia także doradztwo finansowe i inwestycyjne. Klienci mogą być profilowani, dla każdego z nich doradca może też indywidualnie realizować strategię zarządzania majątkiem.
Poprawić (rozszerzyć) swoją ofertę
Cyfrowa strategia zarządzania majątkiem (wealth management digital strategy) jest postrzegana przez pryzmat korzyści m.in. dlatego, że pozwala w większym stopniu niż dotychczas skoncentrować się na kliencie i jego potrzebach. Wdrożenie strategii umożliwia adaptację do zmieniających się warunków rynkowych oraz zapewnia wymierne efekty w dłuższej perspektywie. Zautomatyzowanie niektórych czynności usprawnia cały proces doradczy. To z kolei pozwala rozszerzać ofertę o nowe produkty inwestycyjne, które mogą zainteresować szerszą rzeszę klientów.
Wykorzystując Comarch Wealth Management, banki i firmy doradcze mogą przeprowadzać dla swoich klientów różnorodne analizy, w tym efektywności i ryzyka. Dzięki kontroli i systematycznemu raportowaniu, klient może liczyć na kompleksowe wsparcie, a także wdrażać najbardziej dochodowe strategie zarządzania majątkiem, w tym zarządzanie środkami trwałymi. Efektywne zarządzanie środkami trwałymi, takimi jak budynki, maszyny, pojazdy i sprzęt, obejmuje planowanie, kontrolę, utrzymanie oraz zgodność z przepisami i standardami.