Pięć kroków Cyfrowej Transformacji
Wysiłki związane z transformacją cyfrową mogą wydawać się przytłaczające, ale można je skutecznie realizować krok po kroku. Projekty transformacji cyfrowej odgrywają kluczową rolę w przystosowywaniu się firm do zmieniających się warunków rynkowych. Oto kluczowe etapy dla banków i instytucji finansowych:
Nie przerywaj działającego systemu
Nie zaczynaj bez konkretnego planu – pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie swoich celów i priorytetów. Transformacja powinna odbywać się stopniowo, z jednoczesnym utrzymaniem działania obecnego systemu.
Zadaj sobie pytanie: Gdzie chcesz być w dłuższej perspektywie? Kiedy określisz swoje cele, możesz stworzyć mapę drogową, która pomoże Ci tam dotrzeć. W przypadku rozwoju otwartej platformy bankowej możesz dążyć do bardziej elastycznego doświadczenia bankowego online, które będzie ulepszane na podstawie opinii klientów. Dopasowanie strategii transformacji cyfrowej do tych celów jest kluczowe dla skutecznej realizacji i adaptacji do trendów rynkowych. Warto również podkreślić znaczenie zastosowaniu technologii w kontekście transformacji cyfrowej, zwracając uwagę na jej wpływ na różne dziedziny, takie jak opieka zdrowotna oraz procesy biznesowe.
Technologia mikrousług
Dostarczanie najlepszych rozwiązań i produktów, takich jak aplikacje mobilne dla bankowości, systemy bankowości online czy narzędzia do zarządzania finansami osobistymi, wymaga wykorzystania najnowszej technologii mikrousług. Platformy, takie jak Comarch, oferują rozwiązania oparte na mikrousługach i otwartych API, co umożliwia szybszą dostawę bez uzależnienia od jednego dostawcy. Dzięki temu możliwa jest elastyczna skala i rozwój oferty we współpracy zarówno z partnerami bankowymi, jak i pozabankowymi. Celem zawsze jest optymalizacja doświadczenia klienta i spełnianie zmieniających się oczekiwań.
Wdrażanie modułów
W tym etapie możesz zacząć integrować narzędzia cyfrowe. W przypadku banków może to obejmować wdrażanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, rozpoznawania twarzy czy podejmowania decyzji w oparciu o dane w czasie rzeczywistym. Dzięki otwartej platformie możesz integrować różne rozwiązania programowe zarówno w zapleczu, jak i na froncie, implementując każde z nich w odpowiedniej kolejności dla potrzeb Twojej firmy.
Transformacja wszystkich usług bankowych
Rzeczywistość transformacji cyfrowej w bankowości nie kończy się na zakupie nowej technologii. Istniejące usługi bankowe muszą być przeniesione na nowoczesne technologie i uzupełnione o nowe, wartościowe usługi. Aby te inicjatywy się powiodły, kluczowe jest zainwestowanie w szkolenia, zarządzanie zmianą, które pomoże pracownikom dostosować się do nowej otwartej platformy bankowej, a w niektórych przypadkach – w zmiany w przepływie pracy.
Najwyższe standardy UX
Nawet po zakończeniu głównej części transformacji praca nie jest skończona. Aby zapewnić sukces swoich wysiłków, musisz regularnie przeglądać i optymalizować swoją otwartą platformę bankową, aby zabezpieczyć przyszłość swojego banku i nadążyć za trendami transformacji cyfrowej.