Comarch Smart Analytics wychodzi na świat.
Comarch Smart Analytics jest nowym produktem wchodzącym w skład zestawu aplikacji wspomagających zarządzanie programem lojalnościowym. Celem produktu jest umożliwienie przeprowadzania wielowymiarowych analiz na podstawie danych pochodzących z programu lojalnościowego.
Dzięki wykorzystaniu wielowymiarowej bazy danych OLAP znacząco wzrosły możliwości analizy a spadły czasy oczekiwania na raporty ad hoc. Połączenie tej technologii z wiedzą branżową zdobytą podczas wielu wdrożeń systemów lojalnościowych umożliwiło stworzenie produktu, który nie tylko jest sprawnym narzędziem raportującym, ale przede wszystkim aplikacją analityczną zawierającą dużą wiedzę biznesową.
Produkt pozwala na:
- Dogłębne poznanie członków programu – poprzez analizę demograficzną, analizę pozyskań członków programu czy analizę zjawiska churn,
- Klasyfikację klientów – poprzez segmentację opartą na danych demograficznych i danych transakcyjnych lub poprzez analizę RFM,
- Monitorowanie zachowania klientów, poprzez wielowymiarową analizę wszystkich aktywności klienta (zakup, kontakt, wydanie punktów na nagrody, itp.),
- Inspirowanie klientów, poprzez badanie efektywności wprowadzonych promocji i analizę ich wpływu na zachowanie członków programu lojalnościowego, co prowadzi do wzbudzenia większej aktywności klienta,
- Lepsze dopasowanie grup docelowych w akcjach marketingowych, co zmniejsza koszty samych akcji i zwiększa ich efektywność,
- Zarządzanie nagrodami programu, poprzez analizę wydawania nagród klientom oraz analizę procesu logistycznego związanego z transportem i magazynowaniem nagród.