Comarch stawia na Azję. Kraje ASEAN rynkami kluczowymi

Comarch – polski producent i dostawca usług oraz rozwiązań z branży IT –  podjął strategiczną decyzję o wzmocnieniu swojej obecności na rynkach azjatyckich i otworzył spółkę w Kuala Lumpur w Malezji. Wśród azjatyckich brandów korzystających z innowacyjnych rozwiązań Comarch są malezyjski Air Asia, CEBU Pacific (Filipiny), Vingroup (Wietnam) i TMB Bank (Tajlandia). W Kuala Lumpur i Singapurze zlokalizowane są również azjatyckie centra danych Comarch.

Aktywność promocyjna i sprzedażowa malezyjskiej spółki Comarch w 2015 roku koncentrowała się na rozwiązaniach skierowanych do sektora telekomunikacji, finansów oraz usług.

Comarch jest rozpoznawalnym globalnie producentem systemów informatycznych. W ostatnim czasie stał się producentem innowacyjnych urządzeń elektronicznych do zdalnego monitoringu zdrowia oraz z zakresu Internetu rzeczy (ang. IoT). Wiele produktów Comarch, m.in. rozwiązania lojalnościowe czy systemy bilingowe OSS/BSS, znajduje uznanie wiodących firm analitycznych takich jak Gartner czy IDC i regularnie pojawiają się one w zestawieniach najlepszych rozwiązań dostępnych na rynku.

Do tej pory rynek malezyjski był obsługiwany z bliskiego Wschodu, za pośrednictwem zlokalizowanej w Dubaju spółki z Grupy Kapitałowej Comarch. Jak przyznaje Jarosław Włudyka, dyrektor zarządzający Comarch Malezja już ponad połowa globalnych przychodów Comarch pochodzi z rynków zagranicznych. – Szybkie tempo rozwoju świadczy o tym, że rozwiązania Comarch spotykają się z zainteresowaniem na rynkach, na których odbywa się ekspansja. Dynamiczny rozwój w Azji, gdzie zapotrzebowanie na zaawansowane systemy informatyczne jest duże, stanowi tylko kwestię czasu. Szczególną popularnością wśród lokalnych klientów cieszy się nasz system lojalnościowy, rozwiązania M2M dla firm telekomunikacyjnych oraz Wealth Management dla banków – wyjaśnia Jarosław Włudyka.

Comarch obecny jest na rynku Azji Południowo-Wschodniej od 2015 roku. Zespół składa się z konsultantów i handlowców, specjalizujących się w rozwiązaniach lojalnościowych i produktach wspomagających zarządzanie relacjami z klientami (CRM) a także usługach outsourcingowych, infrastrukturze IT i usługach Data Center. Ponadto Comarch będzie skupiał się na rozwoju i sprzedaży systemów informatycznych dla instytucji finansowych oraz ubezpieczeniowych a także dostawców usług telekomunikacyjnych.

 

Więcej informacji o Comarch:

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z  usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w 40 krajach na 5 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Goodyear, Pepsi, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN or MTS, BNP Paribas Fortis, Alior Bank SA (Carlo Tassara Group), Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes, BRE Bank, BZ WBK (Grupa Santander), CitiFinancial (Citigroup), Delta Lloyd Life, Deutsche Bank PBC, ING Insurance.

Produkty Comarch zostały ujęte w raportach analityków firmy Gartner, IDC, Forrester i Frost & Sullivan. Corocznie Comarch inwestuje 12 proc. przychodów własnych w projekty innowacyjne. W 2014 r. była to kwota 111 mln zł.

Spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1999 roku. W 2014 r. Comarch wygenerował 244 mln EURO przychodu. Obecnie zatrudnia ponad 5030 ekspertów, w 71 biurach w  24 krajach od Malezji przez Europę aż po Chile. Od 2005 roku jest obecny również w krajach Beneluksu.

 

W okresie 3 kwartałów 2015 roku Grupa Comarch wypracowała przychody ze sprzedaży o wartości 177,7 mln EURO. Były one o 54,4 mln zł, tj. o 8,1% wyższe niż w podobnym okresie 2014 roku. Wynik operacyjny wyniósł  11,9  mln EURO. Wynik netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 8,9 mln EURO. Rentowność operacyjna wyniosła w opisywanym okresie +6,7%, natomiast rentowność netto +5%. Grupa Comarch wypracowała w opisywanym okresie zysk EBITDA o wartości 21,6 mln EURO.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.