Badanie METRO Cash & Carry
W 2014 roku METRO Cash & Carry, międzynarodowy lider rynku handlu hurtowego posiadający 750 sklepów w 26 krajach, rozpoczął pierwszy etap wdrożenia globalnego programu lojalnościowego. Od tego czasu 1,5 miliona klientów- przedsiębiorców: restauracji, drobnych sprzedawców, hoteli i innych niezależnych właścicieli firm, przystąpiło do programu lojalnościowego METRO. Program ten z powodzeniem funkcjonuje już w 6 krajach a w tym roku zostanie wdrożony na kolejne 6 rynków, między innymi w Chinach i we Francji.
- Jak pokazało pomyślne wdrożenie naszego globalnego programu lojalnościowego, jedynie dostosowanie do konkretnych realiów i strategii danego rynku gwarantuje sukces, dlatego też postanowiliśmy wzbogacić naszą ofertę tak, aby była ona jak najbardziej wartościowa dla naszych klientów. Planujemy wprowadzić program Usługi & Partnerzy, oferujący różnorodne korzyści i zniżki dla klientów zarówno od METRO jak i innych renomowanych międzynarodowych partnerów - wyjaśnia Igor Bagnobianchi - globalny dyrektor programu lojalnościowego w METRO Cash & Carry.
Szukając uznanego lidera usług z zakresu zarządzania CRM & Marketingu, METRO zwróciło się do firmy Comarch- eksperta z ponad 20 letnim doświadczeniem, zdobytym przy wdrożeniu ponad 50 programów lojalnościowych na całym świecie. Innowacyjne podejście Comarch do badania opinii konsumentów łączyło zdobycie zarówno deklaratywnych jak i behawioralnych danych, aby jak najlepiej zrozumieć oczekiwania klienta. Objęło ono 17,000 klientów METRO i wykazało, że więcej niż 70% z nich jest zainteresowanych dodatkowymi korzyściami i korzystaniem z nich zarówno w sklepach jak i u innych partnerów.
- Badania fokusowe, które przeprowadziliśmy dla METRO po badaniu online, podkreśliły istotność zainwestowania w wyjątkowe właściwości, takie jak spersonalizowana komunikacja, obsługa VIP w sklepach oraz dodatkowe korzyści u partnerów - stwierdza Marcin Sobek- dyrektor Comarch CRM Managed Services, odpowiedzialny za badania. Klienci małych i średnich przedsiębiorstw bardzo doceniają ten pomysł, 81% z nich przyznaje, że najważniejsze są dla nich usługi związane z planowaniem zakupów oraz zagwarantowanie najlepszej jakości i warunków handlowych. Ponadto, promocje i rabaty są docenione przez 69% klientów.
- Mimo, że badania dotyczyły właścicieli firm z krajów tak odległych jak Hiszpania czy Rosja, Indie czy Turcja, spotkaliśmy się z zadziwiająco zbieżnymi wynikami. Nasi klienci, bez względu na to gdzie żyją są przedsiębiorcami mającymi podobne wyzwania i pasję w dążeniu do sukcesu, a to wzmacnia Nasze starania w dostarczeniu im najwyższej jakości wsparcia - wyjaśnia Igor Bagnobianchi.
Badanie zostało przeprowadzone pomiędzy wrześniem a grudniem 2014 w 11 europejskich i azjatyckich krajach, w których marki METRO albo MAKRO są obecne.