Produkty Comarch w książce akademickiej „Airport Marketing” wydanej przez Routledge
Platforma CRM oferowana przez Comarch została wskazana jako przykład wdrożenia wysokiej technologii w strategii CRM portów lotniczych w książce „Airport Marketing” autorstwa prof. Nigela Halpern oraz Anne Graham. Książka, wydana przez prestiżowe wydawnictwo naukowe Routledge, wpisuje się w kanon najlepszej światowej literatury badawczej poświęconej strategiom marketingowym lotnisk.
O rozwiązaniu Comarch można przeczytać w 9 rozdziale książki pt. „Airport distribution” w sekcji „CRM”. Podrozdział podaje przykłady wykorzystania strategii CRM, która obejmuje ludzi, procesy i technologię, do lepszego zrozumienia potrzeb klientów i dalszego wykorzystania tej wiedzy do budowy relacji nowej jakości. CRM umożliwia automatyzację szeregu procesów biznesowych takich jak: sprzedaż, obsługę klienta, marketing. Technologia Comarch jest użyta do ilustracji sposobu, w jaki architektura CRM pobiera dane z wielu źródeł, przetwarza je oraz wykorzystuje analizę do bardziej precyzyjnej interakcji z poszczególnymi segmentami klientów (str. 209 – 210).
Grupa produktowa CRM & MARKETING stanowi odpowiedz Comarch na nowego rodzaju potrzeby w obszarach strategii marketingowych portów lotniczych. Rozwiązania z tej grupy służą obsłudze i zarządzaniu lotniskowymi programami lojalnościowymi, przeprowadzaniu prac Business Inteligence wraz z segmentacją, a także komunikacją elektroniczną z wykorzystaniem kanałów internetowych oraz aplikacji mobilnych. Powyższa grupa składa się z 4 rozwiązań, które mogą być łączone ze sobą w dowolny sposób.
Więcej o strategii CRM w portach lotniczych można dowiedzieć się dzięki lekturze naszego Whitepapera (angielska wersja tekstu).
Kompletny opis produktów oferowanych portom lotniczym znajduje się na naszych polskich stronach internetowych oraz w anglojęzycznej broszurce.