System lojalnościowy Comarch Loyalty Management w firmie OMV
Po zaimplementowaniu systemu lojalnościowego OMV SMILE & DRIVE pod koniec roku 2010 w Czechach międzynarodowy koncern paliwowy OMV zdecydował się na wprowadzenie programu również na Słowacji. Miało to miejsce pod koniec 2011 roku. OMV SMILE & DRIVE to system CRM bazujący na platformie informatycznej Comarch Loyalty Management nakierowanej na kształtowanie długoterminowych relacji z klientami oraz oferującej kompleksowe informacje i funkcje do zarządzania programem lojalnościowym.
Program lojalnościowy na stacjach benzynowych firmy OMV w Czechach i na Słowacji adresowany jest przede wszystkim do klientów, którzy oprócz paliwa kupują również produkty i usługi należące do grupy FMCG, czyli tzw. dobra szybkozbywalne. Platforma Comarch Loyalty Management została zaimplementowana z myślą, by za pomocą odpowiednio dopasowanych ofert specjalnych dotrzeć właśnie do tych klientów. Oferuje ona m.in. aplikacje umożliwiające zarządzanie kampaniami, jak również analizę danych i nawyków zakupowych klientów. Dzięki temu korzystające z systemu przedsiębiorstwo otrzymuje dostęp do poprawnej informacji zarządczej i ma tym samym możliwość sterowania podejmowanymi działaniami.
- W czasach coraz bardziej zaostrzonej konkurencji przywiązujemy dużą wagę do utrzymania obecnych klientów, podwyższenia poziomu ich lojalności, jak również pozyskania nowych klientów - wyjaśnia Oliver Göpfert, manager programowy odpowiedzialny w OMV za zarządzanie programami lojalnościowymi.
- Rozbudowane funkcje integracyjne oferowane przez system Comarch Loyalty Management umożliwiają doskonałe wsparcie informatyczne dla wymogów biznesowych - uzupełnia wypowiedź Ezio Zanelli, manager programowy odpowiedzialny w OMV za systemy informatyczne.
Kierownik projektu po stronie Comarch - Krzysztof Salawa - wyjaśnia: - Poprzez panującą na rynku paliwowym konkurencję coraz więcej firm chce oferować swoim klientom nie tylko paliwo, lecz również inne produkty i usługi, gdyż to właśnie zakres serwisu wpływa na fakt, iż dana stacja paliw jest postrzegana za dobrą. Informacje o klientach, ich zwyczajach i preferencjach zakupowych mają dla danego przedsiębiorstwa nieocenioną wartość.
Kolejne wdrożenie systemu Comarch Loyalty Management w branży paliwowej jest dowodem mocnej pozycji firmy Comarch w tym segmencie rynkowym. Obecnie systemy lojalnościowe firmy Comarch znajdują zastosowanie m.in. w firmie BP w sześciu krajach (Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Francja, Portugalia, Polska), w firmie LOTOS (Polska), Statoil/PremiumClub (Polska) oraz Okko (Ukraina). Liczne rozwiązania lojalnościowe firmy Comarch stosowane są w różnych branżach na całym świecie. Codziennie w Centrum Danych Comarch przetwarzane jest ponad 1,7 mln. transakcji zawieranych przez 70 mln klientów na trzech kontynentach.
O Comarch
Comarch jest globalnym dostawcą rozwiązań informatycznych optymalizujących procesy biznesowe oraz obsługujących kompleksowo relacje z klientami. Główna siedziba zatrudniającej w 19 krajach ponad 3500 doświadczonych specjalistów firmy znajduje się w Krakowie. Oferowane przez Comarch portfolio produktowe obejmuje rozwiązania IT dla telekomunikacji, sektora banków i ubezpieczeń, handlu i usług, jak również oprogramowanie biznesowe dla małych i średnich przedsiębiorstw (ERP, CRM, BI, EDI, DMS/ECM). Rozwiązania informatyczne dla infrastruktury, hosting, outsourcing oraz usługi cloud uzupełniają szeroką paletę produktową. Comarch jako dostawca z pełnym zakresem usług (full service provider) oferuje dodatkowo szeroką gamę usług informatycznych, m.in. usługi wdrożeniowe oraz z zakresu integracji rozwiązań. Comarch posiada w Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii 15 lokalizacji i zatrudnia ponad 300 pracowników.