Włochy jednym z kluczowych rynków dla Comarch – polskiego producenta i dostawcy nowoczesnych systemów informatycznych

 

Comarch – światowy producent i dostawca usług oraz rozwiązań z branży IT – otworzył w Mediolanie pierwszą we Włoszech spółkę w ramach Grupy Kapitałowej. Od kilku miesięcy pracuje w niej kilkuosobowy zespół ekspertów ds. przedsprzedaży oraz sprzedaży. Spółka będzie koncentrować się na pozyskaniu klientów z sektorów finansowego, telekomunikacji, służby zdrowia oraz szeroko rozumianej branży handlu i usług.

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 10 listopada Kamila Niekraszewicz, Dyrektor Zarządzająca Comarch we Włoszech zaprezentowała profil działalności, aktualną strukturę firmy we Włoszech, plany na kolejne lata oraz dotychczasowe projekty i wdrożenia.

Włochy są na liście 10 krajów o najwyższym PKB i trzecią co do wielkości gospodarką w strefie euro. Stanowią jeden z kluczowych rynków kluczowy rynek, jeśli chodzi o naszą strategię rozwoju w Europie. Dlatego otwarcie biura w Mediolanie jest dla nas szczególnym wydarzeniem – mówi Kamila Niekraszewicz, Dyrektor Zarządzająca Comarch we Włoszech. Jestem przekonana, że nasza pozycja we Włoszech, jako sprawdzony i rzetelny dostawca rozwiązań z branży IT będzie się systematycznie umacniać. Mamy kompleksową, innowacyjną ofertę, składającą się z programów w pełni przystosowanych do funkcjonowania w gospodarce elektronicznej. Dodatkowo doświadczony zespół pracujący tu we Włoszech, wsparty przez ponad 5000 specjalistów na całym świecie pozwoli nam zawalczyć o duże kontrakty na rynku włoskim – dodaje.

Kamila Niekraszewicz, podkreśla również, że polski producent na rynku włoskim ma już sukcesy wdrożeniowe czego przykładem są projekty m.in. dla: UniCredit Group, Diageo, Medic Air Group, Valeant, Metro Group.

Już teraz Comarch zakończył główny etap wdrożenia narzędzia Comarch Personal Finance Management we włoskim UniCredit. Głównym celem projektu była zmiana sposobu postrzegania bankowości online przez klientów banku, poprzez wykazanie jej wysokiej użyteczności. UniCredit chciał także zwiększyć cross-selling i sprzedaż produktów niebankowych, a także poszerzyć możliwości atrakcyjnej prezentacji oferty.

Cieszymy się bardzo dobrą opinią w ramach grupy bankowej UniCreditpodkreśla Emanuel Sitzia, Business Development Manager, Comarch Italy. Comarch zdobył uznanie klienta, między innymi, po realizacji wdrożenia systemu Personal Finance Management w UniCredit, która miała miejsce na początku tego roku. Za pomocą tego rozwiązania, bank może analizować zachowanie klientów i oferować produkty dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań.

Ponadto Comarch współpracuje jako dostawca technologii medycznej i know how z MedicAir Group, który jest liderem w dziedzinie Home Care we Włoszech. Umowa obejmuje dostarczenie oraz implementację platformy telemedycznej składającej się z 50 urządzeń typu tele-hub Comarch HMA (Home Medical Assistant). Podstawową funkcją HMA jest synchronizacja z wieloma sensorami monitorującymi czynności życiowe (w przypadku MedicAir są to pulsoksymetr, spirometr oraz waga) oraz przesyłanie zgromadzonych danych do centrum monitoringu Comarch e-Care zorganizowanym w ramach już istniejącego call center MedicAir. Wdrożenie aparatury rozpoczęło się w październiku 2014 roku.

W segmencie telekomunikacji Comarch współpracuje ze spółkami obecnymi na rynku włoskim w ramach grup kapitałowych jak Vodafone. Struktury lokalne pomagają na tym strategicznie ważnym rynku być bliżej klientów i zapewne przyczyni się to do wzmocnienia pozycji w 2016 roku.

 

Więcej informacji o Comarch:

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z  usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w 40 krajach na 5 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Good Year, Pepsi, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN czy  MTS, BNP Paribas Fortis, Alior Bank SA (Carlo Tassara Group), Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes,BRE Bank,BZ WBK (Grupa Santander), CitiFinancial (Citigroup), Delta Lloyd Life, Deutsche Bank PBC, ING Insurance.

Produkty Comarch zostały ujęte w raportach analityków firmy Gartner, IDC, Forrester i Frost & Sullivan. Corocznie Comarch inwestuje 12 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2014 r. była to kwota 111 mln zł.

Spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1999 roku. W 2014 r. Comarch wygenerował 1 mld zł przychodu. Obecnie zatrudnia ponad 5000 ekspertów, w 71 biurach w  24 krajach od Malezji przez Europę aż po Chile. Od 2015 roku jest obecny również we Włoszech.

 

W I półroczu 2015 roku przychody ze sprzedaży Grupy Comarch osiągnęły wartość 505,4 mln zł. Były one o 75,8 mln zł, tj. o 17,6% wyższe niż w analogicznym okresie 2014 roku. Wynik operacyjny wyniósł 44,3 mln zł i był o 23,5 mln zł wyższy niż w I półroczu 2014 roku. Grupa Comarch wypracowała w opisywanym okresie zysk EBITDA o wartości 69,5 mln zł, wyższy o 22,2 mln zł niż w I półroczu 2014 roku.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.