Wzrost usług VoIP w czasach recesji
W raporcie dotyczącym rynkowi usług VoIP opublikowanym przez jedną z największych na świecie firm analitycznych, w pierwszym półroczu bieżącego roku globalne przychody ze sprzedaży usług VoIP wyniosły 21 miliardów dolarów.
W czasie kryzysu usługi VoIP cieszą się dużą popularnością zarówno wśród odbiorców indywidualnych, jak i biznesowych. Od końca 2008 roku do czerwca 2009 liczba abonentów indywidualnych korzystających z technologii VoIP wzrosła o 14 %. Ciekawe trendy można zaobserwować wśród klientów biznesowych.
Firmy coraz chętniej sięgają po rozwiązania VoIP, świadczone w modelu oprogramowanie jako usługa. Analitycy przewidują, że na koniec bieżącego roku przychody operatorów ze sprzedaży powyższych usług wzrosną o 26 % w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Rozwiązania tego typu cieszą się popytem zwłaszcza wśród małych i średnich firm.
Comarch w portfolio swoich produktów posiada bardzo szeroką ofertę rozwiązań tupu VoIP oraz Call Center. Rozwiązania te dostępne są również w modelu usługowym (ang. „SaaS - Software as a service”).