Zastosowanie tableta w rozwiązaniach branży IT
W branży IT prawdziwą karierę robią obecnie tablety. Od premiery iPoda każda firma postawiła sobie za cel wprowadzenie takiego rozwiązania do oferty. Ale czy tablet to tylko nowoczesny gadżet, czy też może wyrafinowane narzędzie? Tablet ma oczywiste wady, wśród nich wymienia się mały ekran (w porównaniu chociażby do laptopów), czy brak klawiatury. A mimo to, wg badań firmy ChangeWave, 14% firm chce kupić tablet w 1 kwartale obecnego roku, a 7% już to urządzenie posiada. Wygląda na to, że rynek „kupił" ideę takiego rodzaju komputera, i trzeba być przygotowanym na takie rozwiązania technologiczne. Jednym z pierwszych tego typu rozwiązań, skierowanych na rynek czysto biznesowy, jest tablet Avaya Flare Experience.
Rozwiązanie to jest bardzo wyszukane i wspomaga komunikację w firmie, można je obrazowo nazwać „telefonem na sterydach". Flare umożliwia proste zestawianie audio- i wideokonferencji, umożliwia dostęp do Internetu, obsługę poczty elektronicznej, czy też łatwe udostępnianie dokumentów współpracownikom.
Tablet Flare Experience wyposażono w 11,6-calowy ekran dotykowy oraz kamerę HD (wysokiej rozdzielczości). Głośniki marki Harman Kardon gwarantują dobrą jakość dźwięku.
Dostęp do Internetu odbywa się za pomocą sieci WiFi, obsługa telefonii- z wykorzystaniem protokołu SIP. Tablet posiada złącza HDMI oraz USB do podłączenia klawiatury czy myszki. Wbudowana bateria pozwala na trzygodzinną pracę urządzenia.
Rewelacyjnie wygląda interface urządzenia, aby rozpocząć komunikację (czyli połączenie telefoniczne, lub wideo) wystarczy dotknąć i przeciągnąć kontakty z wybranego katalogu do środkowej części ekranu. Dzięki wsparciu dla technologii Unified Communication możliwe jest odczytywanie statusów innych współpracowników, a dodatkowo planowanie spotkań, alerty itp.
Z rozwiązaniem można zapoznać się pod adresem:
Zobacz więcej: