METRO Digital świadczy usługi informatyczne na rzecz METRO AG (w Polsce działającej pod szyldem Makro Cash & Carry), jednej z wiodących, międzynarodowych firm handlu detalicznego i hurtowego. Spółka ta zatrudnia ponad 150 tys pracowników. Rocznie firma generuje obroty w wysokości około 37 mln euro, a zysk operacyjny spółki to ponad 1 mln euro. Firma jest reprezentowana w ok. 2200 lokalizacjach na terenie 30 krajów.
Wymiana informacji handlowych oraz tradycyjnych dokumentów między siecią handlową, a jej dostawcami generuje wysokie koszty związane z przetwarzaniem dużej ilości informacji handlowych oraz błędami popełnianymi, na przykład przez osoby obsługujące dokumenty. W tym przypadku, wdrożenie elektronicznej wymiany dokumentów (EDI) stanowiło logiczny sposób usprawnienia komunikacji biznesowej.
METRO Digital zdecydowało się na migrację rozwiązań informatycznych do Comarchu ze względu na szanse zastąpienia dotychczasowych narzędzi spółki nowoczesnymi rozwiązaniami Comarch EDI.
METRO Digital poszukiwali partnera strategicznego, który byłby w stanie zapewnić im nowoczesną platformę transakcyjną EDI, rozwiązanie służące do zarządzania partnerami biznesowymi oraz przekazywania informacji biznesowych. Celem projektu było zrealizowanie najlepszej w swej klasie usługi o konkurencyjnej cenie oraz bogatej funkcjonalności. Ponadto METRO Digital poszukiwało partnera mogącego w przyszłości rozszerzyć zakres współpracy i skalę wprowadzonych rozwiązań zgodnie z dynamiczną naturą jej działalności oraz potrzebą globalnej realizacji usług.
Projekt wdrożenia EDI w METRO obejmował dwa obszary:
Faza migracji została zrealizowana w ciągu roku od rozpoczęcia projektu. Od tego momentu zespół Comarch B2B Network zarządza infrastrukturą EDI Metro AG w ramach 35 marek sieci dystrybucyjnych na terenie 24 krajów.
Zapewnia usługi w następujących obszarach:
Comarch B2B Network
Rozwiązanie zapewnia efektywną i bezpieczną wymianę danych w całym łańcuchu dostaw. W ciągu kilku dni Twoja firma może rozpocząć komunikację elektroniczną ze wszystkimi partnerami niezależnie od ich zaawansowania technologicznego oraz obszaru geograficznego.
"Współpracujemy z wieloma dostawcami, każdego dnia zlecając setki zamówień. Z tego właśnie powodu ciągłość i efektywność wymiany dokumentów z dostawcami ma dla nas ogromne znaczenie, szczególnie w przypadku zamówień realizowanych w ciągu kilku godzin tego samego dnia. Nie ma miejsca na błędy czy nieporozumienia. Technologia elektronicznej wymiany danych Comarch znacząco usprawniła komunikację biznesową między Metro AG, a jej dostawcami.
Rozwiązanie to umożliwia również szybkie podejmowanie decyzji i odpowiednie reagowanie na zmienne środowisko biznesowe."
Gabriele Timm
Provider Management Officer