Grupa Hamelin od ponad 50 lat jest wiodącym dostawcą na rynku materiałów papierniczych dla firm i odbiorców indywidualnych (głównie studentów). Należące do niej globalne marki Oxford, Elba czy Super Conquérant są jednymi z najlepszych na swoich rynkach (we Francji i Europie).
Spółka z Caen powstała w 1864 roku jako mały, rodzinny biznes. Obecnie, grupa zatrudnia już 2200 pracowników w 12 krajach, a mimo to zachowała swój oryginalny charakter.
W 2016 roku firma Hamelin ogłosiła przetarg na wprowadzenie zmian do architektury platformy EDI, ostatecznie wygrany przez Comarch. Projekt był dla Hamelin dużym wyzwaniem branżowym: głównym celem była migracja istniejącej platformy do systemu Comarch B2B Network, która obejmowała połączenie 130 partnerów
handlowych obecnych w EDI z Grupą Hamelin.
Projekt rozpoczął się od 500 kontaktów w 20 krajach i 40 000 dokumentów wymienianych każdego miesiąca i
zakładał dodanie do końca (2018) roku 60 nowych partnerów stanowiących 200 kontaktów.
Aby sprostać temu wyzwaniu i zrealizować wszystkie wymagania Grupy Hamelin, wybrano rozwiązanie
Comarch B2B Network, które:
Aby zoptymalizować wymianę danych, oprócz platformy Comarch EDI wdrożono dodatkowe moduły:
Moduł Comarch Tracking umożliwia wizualizację przepływu danych wchodzących i wychodzących przez system EDI. Posiada intuicyjny i łatwy w użytkowaniu interfejs wykorzystywany zarówno przez dział informatyczny, jak i przez dział obsługi klienta Hamelin. Comarch e-Invoicing umożliwia elektroniczne fakturowanie oraz archiwizację przez minimalny okres 10 lat. Moduł ten jest zgodny z obowiązującymi krajowymi i europejskimi przepisami, ma także certyfikat GS1 France. Ponadto, jest zgodny z wymogami określonymi w artykule 289 bis generalnego kodeksu podatkowego.
Umożliwia podłączanie europejskich partnerów przy jednoczesnym przestrzeganiu krajowych przepisów.
Zapewnia kontakt między partnerami handlowymi, wsparcie techniczne i pomoc.
Szybkie i całkowicie bezpieczne przetwarzanie wszystkich danych.
"Wybraliśmy Comarch przede wszystkim ze względu na elastyczność, którą zauważyliśmy już przy pierwszych konsultacjach, i bliski kontakt poprzez dedykowanych pracowników. Współpraca z Comarch to szczera i otwarta relacja: tej firmie zależy na odpowiednim poszerzeniu zasięgu funkcjonalnego zgodnie z wytycznymi, a nie na wystawieniu wysokiej faktury za wprowadzenie nawet najmniejszych zmian. Z technicznego punktu widzenia wdrożony system EDI umożliwia znaczne zmniejszenie ryzyka regresji podczas modyfikacji i jest zdecydowanie szybszy w porównaniu z poprzednim systemem. W porównaniu z konkurencją, Comarch był najbliższy naszemu modelowi przedsiębiorstwa, co pozwoliło nam na większą swobodę i wpływ na podejmowane decyzje. Comarch przekonał nas także trwałością relacji: odwiedziliśmy siedzibę firmy w Polsce, poznaliśmy udokumentowaną pozycję na różnorodnych rynkach i doświadczyliśmy dynamizmu i entuzjazmu międzynarodowych zespołów. Aby zminimalizować ryzyko, wraz z Comarch wprowadziliśmy środki zapobiegawcze przed ewentualnymi błędami w metodologii i w zarządzaniu projektem.”
Eric Grienay, Domain Expert w Hamelin