Jedna z największych na świecie międzynarodowych firm energetycznych dostarczającą klientom paliwa do celów transportowych oraz energii do produkcji ciepła oraz światła, usługi detaliczne oraz produkty petrochemiczne do codziennego użytku. Grupa BP działa na 6 kontynentach, a jej produkty i usługi są dostępne w ponad 80 krajach. Grupa ma 22.100 stacji paliw na całym świecie. Firma posiada 6 kluczowych marek: BP, Aral, ARCO, Castrol, ampm i Wild Bean Cafe
Firma BP jako jedna z pierwszych w branży zdecydowała się wprowadzić program lojalnościowy na tak dużą skalę, a po niemal rocznym procesie przetargowym Comarch został wybrany jako dostawca platformy IT (spośród 20 innych dostawców). Główne założenie projektu było bardzo proste – jedna globalna platforma IT dla wszystkich krajów.
Głównym celem wdrożenia systemu CLM opracowanego dla BP Global przez Comarch było zwiększenie atrakcyjności oferty skierowanej do klientów BP, zwiększenie poziomu lojalności klientów, a także:
System dostarczony przez Comarch spełnił wszystkie potrzeby i wymagania określone przez BP. Comarch dostarczył dedykowany zakres funkcjonalny systemu dla każdego z krajów, w których realizowany jest program BP, zachowując jednocześnie standardy korporacyjne oraz spełniając wymagania biznesowe oraz prawne aspekty funkcjonowania rynku lokalnego.
Dodatkowo, w każdym z państw wprowadzono unikatowy program lojalnościowy, oparty o indywidualne modele operacyjne oraz oddzielne kampanie lojalnościowe, bazujące na niezależnie funkcjonujących promocjach, zasadach redempcji oraz komunikacji marketingowej. Moduły systemu wdrożone w BP to:
Oprócz rozwiązania software’owego Comarch dostarczył również szereg profesjonalnych usług takich jak: konsulting, customizacja, utrzymanie, usługi zarządzania kontami oraz definiowania promocji.
Comarch zapewnił integrację z systemami kasowymi, systemami lojalnościowymi firm zewnętrznych, na których bazują rozwiązania multipartnerskie, systemami CRM, ERP, zewnętrznymi narzędziami analitycznymi, bramkami SMS, serwerem pocztowym e-mail oraz firmami realizującymi direct mailing.
„Comarch i wdrożone przez tę firmę rozwiązania zarządzają pełnym spektrum procesów backoffice’owych oraz platformą IT wspierającą realizację naszych programów lojalnościowych w zakresie obsługi kart lojalnościowych oraz kont klientów, nagród, promocji, komunikacji oraz oczywiście naliczania punktów. Współpracujemy z Comarch od ponad 10 lat i wybraliśmy tę firmę, ponieważ szukaliśmy partnera, który będzie rozwijał się wraz z naszymi potrzebami i strategią działania. Ponadto potrzebowaliśmy dostawcy, który będzie w stanie przystosować swoje rozwiązania i sposób funkcjonowania do specyfiki każdego z państw, w którym jest obecna firma BP. Szukaliśmy partnera, który będzie nam towarzyszył w czasie trwania całego projektu realizacji programu lojalnościowego. Udało nam się zbudować z firmą Comarch relacje bazujące na zaufaniu i cieszę się, że wszystkie lokalne oddziały BP również są zadowolone z tej współpracy. Praca, jaką wspólnie wykonaliśmy, w pełni spełnia nasze oczekiwania, zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Specjaliści firmy Comarch posiadają ogromne doświadczenie i zawsze mają mnóstwo nowatorskich rozwiązań, które czynią ten program jeszcze lepszym i bardziej atrakcyjnym.”
Olivier Martinet
Dyrektor ds. marketingu w BP Europe
odpowiedzialny za rozwój sieci B2C