Colgate–Palmolive to firma o prawdziwie globalnym zasięgu, prowadząca działalność w ponad 200 krajach. Wiele z jej produktów należy do marek dobrze znanych klientom na całym świecie. Główna siedziba firmy znajduje się w Stanach Zjednoczonych, gdzie Colgate–Palmolive Poland raportuje na bieżąco rozliczając się z prowadzonej przez siebie działalności za oceanem. W celu usprawnienia tego procesu oraz jednocześnie wzrostu efektywności sprzedaży Colgate nawiązał współpracę z Comarch.
Colgate–Palmolive należy do branży FMCG, gdzie szybkie reagowanie na ciągle zmieniające się potrzeby jest priorytetem. Stały przepływ aktualnych informacji rynkowych jest niezbędny by producent na czas mógł pod–jąć odpowiednie działania. Przed wdrożeniem systemu Comarch Mobile Sales Force, Colgate–Palmolive
wykorzystywał inny system mobilny, jednakże z uwagi na braki w kluczowych obszarach funkcjonalnych firma zdecydowała się na zmianę dostawcy rozwiązania SFA. Przed wdrożeniem systemu Comarch Mobile Sales Force przedstawiciele handlowi byli związani tylko z jedną hurtownią, do której kierowali zamówienia na podstawie
dostarczanych stanów magazynowych.
Projekt Comarch Mobile Sales Force i Comarch Online Distribution w Colgate–Palmolive rozpoczął się w 2007 roku. Od tego czasu wdrożenia zostały przeprowadzone w ponad 60 lokalizacjach raportujących, należących do blisko 30 dystrybutorów. Dla Colgate–Palmolive zostały stworzone specjalnie dedykowane raporty umożliwiające maksymalną optymalizację generowanych danych. Początkowo projekt funkcjonował na odrębnej bazie danych, natomiast w roku 2010 został dołączony do wspólnej bazy (Centralne Repozytorium Danych), gdzie znalazły się dane z większości projektów korzystających z rozwiązania Comarch Online Distribution. Przyspieszyło to znacznie dekodowanie kontrahentów oraz znacznie zwiększyło dokładność raportowanych danych. W tym samym roku dla działu komercyjnego Colgate–Palmolive za pośrednictwem systemu Comarch Online Sales Support zostały udostępnione dane z raportów odsprzedażowych, stanów
magazynowych oraz informacje pochodzące z aplikacji mobilnej Comarch Mobile Sales Force. Dzięki temu praktycznie cała terenowa struktura sprzedażowa posiada nieograniczony dostęp do raportowanych danych oraz możliwość dwustronnej komunikacji.
Głównym czynnikiem decydującym o sukcesie wdrożenia połączonego rozwiązania Comarch przez Colgate–Palmolive było umożliwienie składania zamówień przez przedstawicieli handlowych pod różne hurtownie oraz praca na stanach magazynowych. Od tej pory presellerzy Colgate–Palmolive nie byli związani z jednym konkretnym dostawcą i mogli wybierać oferty najbardziej atrakcyjne dla klientów, dzięki czemu możliwy był wzrost sprzedaży.
Pozostałe korzyści, to m.in:
Comarch Mobile Sales Force
Aplikacja dla przedstawicieli handlowych, która wspiera handlowca w codziennej pracy, przyśpiesza i automatyzuje procesy.
Comarch Online Distribution
Aplikacja webowa automatycznie raportująca dane o odsprzedaży i stanach magazynowych.
"Implementacja systemu mobilnej sprzedaży Comarch Mobile Sales Force w Colgate–Palmolive Poland był to duży biznesowy krok do przodu w jakości składanych zamówień, w porównaniu do tego jak to się odbywało przed tym procesem. Pozwoliła nam na biznesowe „odizolowanie” przedstawicieli od hurtowni, dzięki czemu nasi przedstawiciele mogą odwiedzać klientów mając szerszy wachlarz dystrybutorów i produktów oraz lepsza ofertę."
Damian Skrzyniarz
Sales Adminitration Specialist