Na stronach internetowych GK Comarch zarówno my jak i nasi partnerzy stosujemy pliki cookie i targetowanie. Pliki cookie (inaczej „ciasteczka”) to niewielkie pliki tekstowe wysyłane do przeglądarki przez witrynę, którą odwiedzasz w danym momencie. Stosujemy je w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach analitycznych, statystycznych, marketingowych i reklamowych – do serwowanie reklam, których treść jest oparta na odwiedzanych przez Ciebie stronach GK Comarch (remarketing).
Zgodę na pliki cookie możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie”. Jeśli chcesz dostosować swoje wybory, kliknij „Ustawienia”. Możesz w dowolnym momencie cofnąć pierwotnie udzieloną zgodę lub dokonać zmiany preferencji, klikając przycisk „Ustawienia”.
Korzystanie z plików cookie we wskazanych powyżej celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. Administratorem Twoich danych jest Comarch SA. W niektórych przypadkach administratorami mogą być również nasi partnerzy.
Więcej informacji znajdziesz w Informacji o przetwarzaniu danych oraz Polityce cookies.
Unilever to brytyjsko-holenderska firma założona w 1930 roku. Liczne produkty firmy sprzedawane są w 190 państwach świata. Wiele z jej marek handlowych to liderzy sprzedaży na rynkach światowych, lokalnych lub w swojej kategorii. Od 1991 r. firma działa na rynku rosyjskim, a w 1993 r. zadebiutowała na rynku ukraińskim. Obecnie zatrudnia około 170 000 osób, z czego 7 000 w Rosji i około 200 na Ukrainie.
Od momentu wejścia na rynek rosyjski i ukraiński w latach 90-tych poprzedniego stulecia w firmie zaszło wiele poważnych zmian skutkujących znacznym zwiększeniem produkcji i wolumenu importowanych towarów. Szybkie tempo rozwoju i znaczne upowszechnienie produktów Unilever w kraju spowodowały, że konieczna stała się optymalizacja metod współpracy firmy z jej partnerami, co przyczyniło się do wdrożenia elektronicznej wymiany danych (EDI).
Unilever to jedna z pierwszych firm, które zdecydowały się na elektroniczną wymianę dokumentów w celu usprawnienia współpracy z sieciami handlowymi. W przedsiębiorstwie wykorzystuje się różne typy dokumentów np. ORDER, ORDRSP, DESADV, INVOIC, INSDES, OSTRPT, RECADV i PRODAT. Jako jedna z pierwszych firm w Rosji wdrożyła także elektroniczną fakturę spełniającą wymogi prawodawstwa Federacji Rosyjskiej.
Od 2007 roku w Rosji i od 2009 roku na Ukrainie Unilever współpracuje z Comarch w obszarze elektronicznej wymiany danych z sieciami handlowymi. Firma przystąpiła do platformy Comarch B2B Network za pośrednictwem protokołu komunikacyjnego AS2, posługując się optymalnym dla swojego systemu formatem dokumentów. Poza automatyczną komunikacją Unilever korzysta też z aplikacji Comarch Web-EDI.
Kolejnym etapem współpracy było wdrożenie na początku 2010 roku rozwiązania umożliwiającego zarządzanie zakupami dystrybutorów. To rozwiązanie zostało bezpośrednio zintegrowane z wykorzystywanym w firmie systemem ERP, co pozwoliło wielu klientom Unilever szybko otrzymywać informacje o asortymencie i cenach Unilever oraz sporządzać na ich podstawie zamówienia. Wszystkie te czynności wykonywane są za pośrednictwem specjalnego web-portalu. Wdrożono takie typy dokumentów jak ORDER, ORDRSP, Price List, Material Master.
Przekonawszy się o zaletach technologii EDI, która pozwoliła zoptymalizować proces obsługi dokumentów oraz usprawnić pracę w niektórych oddziałach firmy, Unilever postanowił zautomatyzować wymianę informacji także ze swoimi operatorami logistycznymi. Głównym celem projektu było ograniczenie czasu potrzebnego na ręczną obsługę dokumentów i przyspieszenie przepływu danych, poprawa jakości informacji oraz usprawnienie pracy w magazynach. W fazie analizy przedwdrożeniowej ustalono schemat przepływu dokumentów EDI, odpowiadający wszystkim wymaganiom firmy Unilever, a także najbardziej optymalny plan jego realizacji. W wyniku wdrożenia różnych typów dokumentów, takich jak np. Material Master (PRICAT), Instruction to Despatch (INSDES), Inventory Report (INVRPT), udało się zoptymalizować wiele procesów w firmie, w tym synchronizację danych master data, procesowanie zamówień, zarządzanie produktami w magazynach.
Comarch B2B Network
Rozwiązanie zapewnia efektywną i bezpieczną wymianę danych w całym łańcuchu dostaw. W ciągu kilku dni Twoja firma może rozpocząć komunikację elektroniczną ze wszystkimi partnerami niezależnie od ich zaawansowania technologicznego oraz obszaru geograficznego.
"Dzięki wdrożeniu rozwiązania Comarch B2B Network możemy realizować ponad 80% zamówień w formie elektronicznej, co pozwala nam zwiększać sprzedaż bez konieczności zatrudniania dodatkowego personelu. Możliwość wysyłania takich dokumentów jak ORDRSP, DESADV, INVOIC i elektroniczna faktura z cyfrowym podpisem poprawiła jakość naszych usług. Wdrożenie elektronicznej wymiany danych między naszą firmą a operatorami logistycznymi usprawniło naszą działalność dzięki synchronizacji danych master data, ograniczeniu zadań realizowanych manualnie, poprawie dokładności realizacji zamówień, skróceniu czasu opracowania i przekazywania dokumentów."
A. Gużwin
Kierownik wdrożenia EDI