Valeo to międzynarodowa grupa wyspecjalizowana w projektowaniu, wytwarzaniu i sprzedaży części oraz systemów samochodowych. Obecnie Valeo zatrudnia 111 600 osób w 33 krajach i osiąga obrót w wysokości 18,6 billiona euro.
Partnerami biznesowymi Valeo są m.in. czołowi producenci samochodów we Francji (Renault, Peugeot, Citroen), Włoszech (Fiat, Lancia, Alfa Romeo) oraz Niemczech (BMW, VW, Audi, GM Opel, DaimlerChrystler), którym firma dostarcza części na pierwszy montaż. Dzięki znacznym nakładom na badania i rozwój (ok. 6% rocznych obrotów) grupa znajduje się w czołówce producentów samochodowych części zamiennych. Valeo proponuje swoim klientom również liczne innowacje, m.in. w zakresie interfejsów łączących kierowcę, pojazd i środowisko, a także systemów poprawiających widoczność, ułatwiających parkowanie oraz pozwalających oszczędzać energię i paliwo.
Grupa Valeo w Niemczech to 19 lokalizacji umiejscowionych na terenie całego kraju. Oprócz siedziby głównej, w Niemczech znajduje się 8 fabryk, kilka biur obsługi klienta, centrum logistyczne oraz centrum badawczo-rozwojowe, w których zatrudnionych jest ponad 4700 osób. Do obsługi codziennych procesów biznesowych, realizowanych przez pracowników Valeo niezbędna jest rozbudowana infrastruktura sieciowa i serwerowa. Na co dzień zarządzana jest ona przez centralny dział IT w Niemczech.
W celu usprawnienia obsługi procesów IT firma Valeo od 2012 roku korzystała z usług zewnętrznego outsourcera. Jednak dotychczasowy dostawca usług nie spełniał w pełni wymogów stawianych przed nim zarówno przez użytkowników, jak również dział IT. Dla podniesienia standardów obsługi koncern zdecydował się na zmianę dostawcy usług outsourcingowych i w 2014 roku podpisał umowę na bieżącą obsługę infrastruktury IT i wsparcie użytkowników końcowych.
W ramach umowy outsourcingowej Comarch zapewnia zcentralizowane usługi Servis Desk w języku angielskim i niemieckim jak również bieżące lokalne wsparcie dla około 4700 użytkowników końcowych w 19 lokalizacjach na terenie całego kraju. Wysoko wykwalifikowani inżynierowie Comarch zapewniają zdalne 24x7 usługi monitorowania i administrowania dla całego środowiska IT klienta, w tym serwerów, magazynów, sieci i systemów tworzenia kopii zapasowych.
Dużą wartością dodaną wyboru Comarch jako dostawcy rozwiązań IT Outsourcing była znajomość wewnętrznych procesów i procedur ponieważ Comarch od 2011 roku świadczy usługi outsourcingu IT dla Valeo w Polsce. Szczegółowo zaplanowana faza „transition” zminimalizowała ryzyko związane z przejmowaniem usługi od dotychczasowego dostawcy i pozwoliła na płynne przejęcie odpowiedzialności za wskazane obszary IT, co znacząco poprawiało efektywność procesów wewnątrz organizacji.
Comarch IT Outsourcing
Comarch już od kilkunastu lat świadczy usługi outsourcingowe dla firm, które chcą zoptymalizować koszty związane z obsługą IT.
Grupa Valeo współpracuje z Comarch od kilku lat. Pierwszy projekt na usługi outsourcingowe IT został zrealizowany w Polsce i na Słowacji, następny w Norwegii i Holandii. Dlatego kiedy planowaliśmy zmianę dostawcy usług, Comarch między innymi z racji rekomendacji przez Valeo Polska był jednym z najpoważniejszych kandydatów. Doskonałe referencje, wysoka jakość świadczonych usług, a ponadto elastyczność i gotowość realizacji dodatkowych projektów przez doświadczony zespół inżynierów upewniły nas, że Comarch jest profesjonalnym partnerem.
Thomas Mathes
Regional IT Infrastructure Manager
at Valeo Germany