Na stronach internetowych GK Comarch zarówno my jak i nasi partnerzy stosujemy pliki cookie i targetowanie. Pliki cookie (inaczej „ciasteczka”) to niewielkie pliki tekstowe wysyłane do przeglądarki przez witrynę, którą odwiedzasz w danym momencie. Stosujemy je w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach analitycznych, statystycznych, marketingowych i reklamowych – do serwowanie reklam, których treść jest oparta na odwiedzanych przez Ciebie stronach GK Comarch (remarketing).
Zgodę na pliki cookie możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj wszystkie”. Jeśli chcesz dostosować swoje wybory, kliknij „Ustawienia”. Możesz w dowolnym momencie cofnąć pierwotnie udzieloną zgodę lub dokonać zmiany preferencji, klikając przycisk „Ustawienia”.
Korzystanie z plików cookie we wskazanych powyżej celach związane jest z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. Administratorem Twoich danych jest Comarch SA. W niektórych przypadkach administratorami mogą być również nasi partnerzy.
Więcej informacji znajdziesz w Informacji o przetwarzaniu danych oraz Polityce cookies.
Nestle Waters Polska to wiodący producent wody butelkowanej (właściciel między innymi takich marek jak Nałęczowianka, Aquarel). Firma stale poszerza swoją ofertę, zachowując dbałość o najwyższą jakość źródeł. Niezwykle różnorodny i oryginalny portfel marek firmy zdobyłuznanie zarówno konsumentów, jak i ekspertów, czego dowodem są liczne wyróżnienia, w tym tytuł SuperBrand przyznany niejednokrotnie marce Nałęczowianka.
Głównym celem Nestle Waters Polska była chęć usprawnienia i ujednolicenia procesów biznesowych związanych z obszarem realizacji zakupów wewnątrz organizacji (obszar Procure-To-Pay) – w szczególności poprzez całkowitą eliminację obiegu dokumentów papierowych, zminimalizowanie pracochłonności oraz czasu trwania procesów decyzyjnych. Firma wymagała zwłaszcza zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych i dokumentów oraz możliwości kontroli kosztów na każdym etapie procesu zakupowego. Analizując potrzeby, podjęto decyzję o zakupie systemu informatycznego. Zdecydowano o wdrożeniu systemu klasy Enterprise Content Management przez firmę Comarch.
Zakupione rozwiązanie miało zostać oparte o technologię SharePoint Server 2007, która stanowi jeden ze standardów korporacyjnych w globalnej Grupie Nestle w obszarze systemów wewnętrznych. Comarch zaproponował wykorzystanie platformy SharePoint wraz z dedykowanymi, autorskimi komponentami klasy ECM, wspomagającymi zarządzanie treścią w obszarze zakupowym. Zaproponowane rozwiązanie bardzo dobrze wpisywało się w obecny stos technologiczny i odpowiadało w pełni wymaganiom biznesowym Nestle Waters Polska.
Komponenty autorskie Comarch ECM (Enterprise Content Management) wdrożone w Nestle Waters Polska, działające w oparciu o platformę SharePoint, można podzielić na trzy moduły funkcjonalne wspierające proces zakupowy: moduł zamówień, moduł rejestracji dostawy oraz moduł obiegu faktur. Rozwiązanie kompleksowo obsługuje procesy Procure-To-Pay w skali całej firmy Nestle Waters Polska w dwóch oddziałach, eliminując całkowicie obieg papierowych dokumentów w procesie zakupowym. Z rozwiązania korzysta na co dzień ponad 100 użytkowników biznesowych.
Wdrożenie systemu zostało poprzedzone gruntowną weryfikacją potrzeb Nestle Waters Polska oraz spotkaniami analitycznymi ze specjalistami Comarch, w celu opracowania spójnego modelu procesów procure-to-pay firmy oraz finalnego kształtu systemu. Wdrożenie obejmowało konfigurację platformy SharePoint wraz z zainstalowaniem i przystosowaniem autorskich modułów Comarch ECM.
W ramach projektu zaimplementowane zostały mechanizmy kontroli kosztów wykorzystujące podejście „3-way matching”. System sam kontroluje poprawności kwot zamówień, dostaw i powiązanych faktur, a następnie powiadamia o zaistniałych niezgodnościach.
W przypadku obiegu i akceptacji dokumentów zakupowych, ścieżka akceptacji wyznaczana jest dynamicznie na podstawie matrycy akceptacji struktury wewnętrznej firmy. Pozwala to na automatyczne wyznaczanie kolejnych osób odpowiedzialnych za akceptację/opiniowanie konkretnych kroków w procesie według reguł wewnętrznych w Nestle Waters Polska.
System został zainstalowany i uruchomiony w siedzibie Nestle Waters Polska. Comarch zapewnia usługi asysty i utrzymania systemu, jak również jego dalszego rozwoju i usługi doradcze związane z wykorzystaniem platformy SharePoint oraz komponentów Comarch ECM.
Comarch ECM
Systemy umożliwiają spójne i skuteczne zarzadzanie dokumentami zapewniające ich rejestrację niezależnie od formatu, bezpieczną archiwizacje oraz szybki dostęp do ich zawartości zwłaszcza w kontekście zadań wynikających z przebiegu procesu biznesowego.
"Wyzwaniem dla Nestle Waters było wsparcie i ujednolicenie procesów biznesowych związanych z obszarem realizacji zakupów wewnątrz organizacji (Procure-To-Pay) oraz eliminacja obiegu dokumentów papierowych. Warunkiem, jaki musiał spełnić dostawca, była umiejętność wpasowania się w istniejącą strukturę informatyczną oraz przeprowadzenie integracji z systemem IFS. Firma Comarch bardzo dobrze wpasowała się w wymagany stos technologiczny, a ostarczone komponenty systemu ECM umożliwiły osiągnięcie wyznaczonych celów biznesowych."
Jacek Korczykowski
IS/IT Manager and Market Purchasing Coordinator