Comarch ECM - nowe spojrzenie na OCR
:„Firmy wykorzystujące OCR do zautomatyzowanego wprowadzania danych z faktur przetwarzają 25-60% więcej faktur niż te, które polegają na wprowadzaniu manualnym” (źródło: IOMA).
OCR (Optical Character Recognition) to techniki służące sprawnemu rozpoznawaniu tekstu w dokumentach w postaci graficznej – dotyczy to zarówno skanowanych dokumentów papierowych, jak i plików typu PDF, TIFF czy JPG często pojawiających się w korespondencji biznesowej (np. faktury PDF przesyłane mailowo).
W połączeniu z metodami ICR (Intelligent Character Recognition dla pisma odręcznego), OMR (Optical Mark Recognition dla rozpoznawania pól wyboru w ankietach czy testach) i OBR (Optical Barcode Recognition dla kodów kreskowych) możliwe jest odczytywanie treści z dowolnych dokumentów – zamówień, faktur, listów przewozowych, kwestionariuszy osobowych, umów, formularzy, ankiet oraz wielu innych.
Główny cel wykorzystania technik OCR i mechanizmów z nimi związanych to zwiększenie efektywności biznesu. Sprawna ekstrakcja danych zmniejsza ilość pracy manualnej pracowników m.in. przy wprowadzaniu dokumentów oraz umożliwia proste eksportowanie i importowanie ich pomiędzy różnymi systemami. Dodatkowe wykorzystanie słowników i reguł biznesowych przy weryfikacji danych zwiększa ich jakość i poprawność. Metody OCR zapewniają również szybki dostęp do informacji dzięki wyszukiwaniu dokumentów po ich zawartości w oparciu o indeksację OCR i mechanizmy wyszukiwania pełnotekstowego.
Odpowiednio zaimplementowane mechanizmy OCR w Comarch ECM pozwalają między innymi na:
- Sprawne odczytanie danych z dokumentów w różnych formatach, w tym z dokumentów skanowanych, faxów, wiadomości e-maili i ich załączników, dokumentów pakietów biurowych, fotografii, itp.
- Inteligentne rozpoznawanie danych i autokonfiguracja modułu OCR na bazie informacji z weryfikacji dokonywanych przez korektora (bez prekonfigurowanych szablonów)
- Wyszukiwanie pełnotekstowe po dokumentach dowolnego formatu
- Automatyczne rozpoznanie dokumentów i ich separację w trakcie przetwarzania
- Automatyczne rozpoczynanie odpowiednich procesów dla konkretnych typów dokumentó
Autokonfiguracja modułu OCR w Comarch ECM
Dzięki takiemu podejściu, zminimalizowane zostają koszty związane z czynnikiem ludzkim, zautomatyzowana praca w firmie i zapewniony szybki dostęp do kluczowych danych pochodzących z różnych źródeł (z dokumentów graficznych, PDFów, dokumentów papierowych, maili, faxów, itp.). Dodatkowo, dzięki integracji z różnymi systemami zewnętrznymi (np. platformy EDI) lub wewnętrznymi klienta (np. ERP, FK), Comarch ECM staje się jednym punktem, z którego zapewniony jest dostęp dla wszystkich informacji biznesowych firmy.