Comarch ECOD rozwiązaniem do optymalizacji kosztów
Niestabilna sytuacja gospodarcza sprawia, że coraz więcej firm poszukuje rozwiązań pozwalających na wprowadzenie oszczędności – bardzo dobrym przykładem jest EDI.
Wiele firm europejskich realizuje już projekty wymiany dokumentów elektronicznych od wielu lat, jednak dotyczą one głównie wymiany z partnerami o największym wolumenie dokumentów. Obecnie można zaobserwować, że coraz więcej firm rozważa rozszerzenie projektów na pozostałych partnerów, z którymi wymiana dotyczy tylko kilku dokumentów, jednak całkowita liczba tych partnerów pokrywa znaczną część wolumenu dokumentów – pozwala to zarówno na optymalizacje kosztów, jak również bycie postrzeganym jako firma pro-ekologiczna. Przykładowo, producenci, którzy już wymieniają dokumenty elektroniczne z sieciami handlowymi, uruchamiają wymianę dokumentów z dystrybutorami ich produktów lub dostawcami materiałów do ich produkcji.
Aby obsłużyć wszystkie firmy, które często nie posiadają zaawansowanych rozwiązań technologicznych, Comarch oferuję aplikację webową ECOD – rozwiązanie dostępne w 16 językach oraz, w zależności od specyfiki danego kraju, posiadające formatki obsługujące ponad 20 typów dokumentów. Intuicyjny interfejs umożliwia nie tylko tworzenie, wysyłanie i odbieranie dokumentów lecz także powiadomienia, informację o bieżącym statusie dokumentu czy personalizację widoku kolumn. Dodatkowo, aplikacja webowa ECOD ułatwia tworzenie dokumentów referencyjnych na podstawie danych z dokumentów otrzymanych.