Comarch EDI w Czerwonej Torebce
Czerwona Torebka dynamicznie rozwija ogólnopolską sieć sklepów pod marką DYSKONT. Od początku w strategii rozwoju nowej sieci Czerwona Torebka postawiła na efektywną komunikację w łańcuchu dostaw. Firma wybrała platformę Comarch EDI w celu kompleksowej wymiany danych i dokumentów ze swoimi dostawcami. Projekt uwzględniał także zintegrowany przepływ danych z operatorem logistycznym, co jest innowacyjnym podejściem w Polsce. W ciągu jednego miesiąca podłączono do platformy Comarch EDI około 300 dostawców. Comarch EDI to platforma przetwarzająca 250 mln dokumentów rocznie, z której korzysta ponad 30 000 użytkowników z 30 krajów z różnych branż.
- Projekt obejmował wdrożenie 9 komunikatów zapewniających pełną komunikację w łańcuchu dostaw – począwszy od wymiany danych lokalizacyjnych i produktowych, poprzez proces zamawiania, potwierdzania zamówień, wysyłki i przyjęcia towarów aż po e-fakturowanie – mówi Marta Frok, kierownik konsultingu Comarch EDI w Polsce.
Dostęp do wysokiej jakości danych pozwala na szybkie podejmowanie decyzji oraz odpowiednią reakcję na zmieniające się warunki biznesowe. Wpływa też na dobre relacje z dostawcami.
- Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie platformy Comarch EDI ze względu na doświadczenie i pozycję Comarch w Polsce. Gwarantowało to szybkie i skuteczne uruchomienie komunikacji z dostawcami. Cel został osiągnięty - w ciągu jednego miesiąca podłączyliśmy około 300 dostawców, którzy otrzymali zamówienia elektronicznie na zaopatrzenie pierwszych sklepów DYSKONT - mówi Piotr Pęcherski, dyrektor Departamentu IT i Prokurent w Czerwona Torebka S.A.
Comarch EDI posiada ponad 15-letnie doświadczenie w oferowaniu rozwiązań w zakresie wymiany danych produktowych (master data), zarządzaniu łańcuchem dostaw, e-fakturowaniu czy e-commerce.