Szwajcarska firma BioMed dokonała kompleksowej optymalizacji procesów sprzedażowych dzięki rozwiązaniom firmy Comarch.

BioMed działa od 1951 roku i na przestrzeni lat ta szwajcarska firma uzyskała na rynku pozycję wiodącego niezależnego producenta farmaceutyków na receptę oraz tych dostępnych bez recepty (OTC). BioMed nawiązał współpracę  z Comarch w 2014 roku.

Handel w obliczu przemian

W obliczu zachodzących przemian w procesach komunikacji BioMed postanowił pójść drogą modernizacji i rozpoczął poszukiwanie odpowiedzi na potrzeby klientów przyszłości. W efekcie firma zdecydowała się unowocześnić oprogramowania oraz infrastrukturę informatyczną. Jako dostawcę rozwiązań informatycznych szwajcarska firma wybrała Comarch, przede wszystkim ze względu na fakt, iż oferta zawierała w pełni zintegrowaną i przeznaczoną do obsługi procesów sprzedaży mobilnej platformę Sales Force Applications (SFA). Dodatkowo wdrożony został system Comarch ECM (Enterprise Content Management), Comarch ERP (Enterprise Resource Planning) oraz moduł służący do centralnego raportowania Comarch Business Intelligence.

Zastosowanie mobilnej aplikacji Comarch przyczyniło się do usprawnieniem procesów sprzedażowych, logistycznych oraz procesów związanych z obsługą klienta. Aplikacja umożliwiła również prowadzenie efektywnej komunikacji z klientami, wykorzystanie potencjału klientów i znaczną redukcję kosztów. Integracja systemów SFA i ERP dała m.in. możliwość wymiany informacji o klientach i produktach (wraz ze zdjęciami produktów, dostępnymi materiałami marketingowymi oraz wzorami opakowań) pomiędzy systemem ERP a mobilnymi urządzeniami, z których korzystają przedstawiciele handlowi. Z kolei dane zapisane na mobilnych urządzeniach przesyłane są bezpośrednio do systemu ERP.

Specyfika pracy przedstawiciela handlowego

BioMed korzysta z kilku produktów firmy Comarch: ERP, SFA, ECM i BI. Rozwiązania te służą również do zarządzania wszelkimi procesami biznesowymi firmy BioMed. Fazę implementacji poprzedziła szczegółowa analiza procesów biznesowych, którą Comarch przeprowadził we współpracy z kierownikiem sprzedaży oraz przedstawicielami handlowymi firmy BioMed.

Implementacja rozwiązania odbyła się w bardzo krótkim czasie, co było możliwe dzięki intuicyjnej i przyjaznej dla użytkownika nawigacji w obrębie mobilnej aplikacji. Dzięki integracji systemów SFA i ERP pracownicy firmy BioMed posiadają nieograniczony dostęp do aktualnych danych o produktach, co pozwala na sprawną współpracę oraz kompleksowe wsparcie klientów i partnerów.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.