Firma IREKS od ponad 160 lat zapewnia bezpośrednie wsparcie piekarzom i cukiernikom na całym świecie i jest obecna w ponad 90 krajach. IREKS produkuje najwyższej jakości składniki do wypieków, jest to także wiodący producent wysokiej jakości słodów dla znanych browarów.

W 2014 r. IREKS nawiązał współpracę z Comarch w zakresie wdrożenia rozwiązania Comarch SFA Mobile Sales Force w spółce IREKS-Prokopowicz Sp. z o.o.. Wdrożenie zakończone sukcesem skłoniło firmę IREKS do dalszych wdrożeń w kolejnych krajach m.in. Niemczech , Wielkiej Brytania, Danii, Belgii, Rumuni, Norwegii oraz Szwecji (na 2017 rok planowane są dalsze wdrożenia systemu).

IREKS posiada dwie grupy pracowników terenowych: sprzedawców i technologów. Zadaniem systemu CRM/SFA było wsparcie obu z nich. Ze względu na specyfikę branży i różny stopień dojrzałości informatycznej w poszczególnych krajach, niektóre spółki grupy IREKS posiadały już rozwiązania klasy CRM/SFA, jednak większość z nich wdrażała je samodzielnie, bez koordynacji z innymi firmami wchodzącymi w skład grupy. Stąd wyzwaniem było ujednolicenie procesów i uwspólnianie systemów i baz danych. Comarch zaproponował jednolite, centralne rozwiązanie Comarch SFA Mobile Sales Force obsługiwane za pomocą iPada i stworzone z myślą o wdrożeniu w możliwie jak największej ilości krajów, w których działalność prowadzi IREKS.

Uniwersalność systemu Comarch SFA pozwala na wsparcie codziennej pracy zarówno przedstawicieli handlowych, jak i technologów, mimo, że realizują różne cele i wytyczne, a także managerów sprzedaży, uwzględniając specyfikę ich zadań,  obowiązków i oczekiwań.

Wdrożony system oferuje szereg rozmaitych funkcjonalności, począwszy od zbierania zamówień w terenie, opracowywania i wdrażania receptur, po realizację ankiet i zbieranie informacji zwrotnych na temat produktów i opracowanych receptur. Wysoce elastyczne rozwiązanie, pozwalające na łatwą zmianę konfiguracji, umożliwia korzystanie z elementów dedykowanych określonym rynkom. Żaden kraj ani rynek nie musi korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji. Innymi słowy, system został zaprojektowany w sposób umożliwiający jednolite wprowadzanie dalszych modernizacji i rozszerzeń, które  spełniają specyficzne potrzeby biznesowe Grupy IREKS.

- Projekt stale się rozwija, nie tylko pod względem wdrożeń w kolejnych krajach, ale również pod względem funkcjonalnym. Od początku 2017 roku na jednym z rynków prowadzone są testy nowych modułów, m.in. aplikacji webowej dla regionalnych kierowników ds. sprzedaży. Dodatkowo planujemy uruchomić moduł call center do obsługi zgłoszeń i zadań dla pracowników terenowych – mówi Jakub Frankiewicz, dyrektor konsultingu Comarch SFA.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.