Comarch wyróżniony w raporcie Gartnera Magic Quadrant for Content Services Platforms 2017
Comarch, globalny dostawca rozwiązań IT, został wyróżniony w raporcie Gartnera Magic Quadrant for Content Services Platforms 2017 dzięki kompleksowej wizji rozwiązania i możliwościom wdrożeniowym.
W 2016 roku Gartner przedstawił rozwiązania klasy Content Services Platforms (CSP) jako ewolucję rozwiązań Enterprise Content Management (ECM). Zmiana podejścia do ECM była podyktowana obecnymi wymaganiami rynku oraz potrzebami zarządzania dokumentami i treścią połączonymi z procesami biznesowymi w cyfrowym środowisku pracy.
Gartner wyjaśnia: „Content Services Platforms to kolejny etap w zarządzaniu treścią przedsiębiorstwa (ECM), reprezentujący przejście z własnych systemów i repozytoriów do modelu otwartych usług.”
– Znalezienie się w raporcie Magic Quadrant Gartnera, w TOP 20 pośród 800 globalnych dostawców systemów ECM/CSP, to prawdziwy sukces. Osiągnęliśmy to dzięki wdrożeniom u globalnych klientów, takich jak Technicolor, BIC, SAS, Valeant, czy BP, oraz szerokiej gamie rozwiązań dedykowanych dla specyficznych branż. – mówi Adam Beldzik, Dyrektor Business Unit E-INVOICING
– Platformy Content Services są zaprojektowane nie tylko do zarządzania dokumentami, ale także dla zapewnienia przewagi konkurencyjnej i zoptymalizowania wielu procesów w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Nasza oferta jest odpowiedzią na potrzeby klientów, związanych z gromadzeniem, wymianą i procesowaniem treści w chmurze, zarówno w relacjach ze współpracownikami, jak i z zewnętrznymi dostawcami, czy klientami. Oferta, która w sposób całościowy odpowiada na wymagania i potrzeby biznesowe rynku – dodaje Adam Beldzik.
W raporcie Magic Quadrant for Content Services Platforms Gartner ocenia dostawców pod kątem możliwości dostarczania usług związanych z dokumentami i treścią w cyfrowym środowisku pracy oraz możliwościom wsparcia istniejących i pojawiających się scenariuszy biznesowych związanych z dokumentami i ich procesowaniem.
W raporcie Comarch został nazwany jako dostawca usług do zarządzania danymi i dokumentami, który spełnia wszystkie wymagania związane z obsługą dokumentów, w tym przechwytywania dokumentów, rozpoznawania treści (OCR), procesów workflow, śledzenia oraz wsparcia całego cyklu życia dokumentu i jego archiwizacji. Ponadto Comarch oferuje szeroki wachlarz funkcjonalności związanych z procesowaniem treści oraz rozwiązań dedykowanych dla specyficznych branż (zdrowie, retail, przemysł i bankowość).
– Tematyką związaną z rozwiązaniami ECM/CSP zajmuję się od niemal 20 lat. Przez cały ten czas, obserwowałem rosnącą z roku na rok w tempie wykładniczym ilość informacji produkowanych przez organizacje, z którymi współpracowaliśmy. Ten ciągle powiększający się ogrom danych potrzebował nadążających za jego przyrostem systemów, które potrafią go organizować i co więcej, rozumieć. Dlatego też wszystkie działania R&D planowane i realizowane w ramach mojego zespołu, były zorientowane na poprawę obszarów kluczowych dla osiągnięcia tych celów: wymiany wiedzy i kolaboracji, dobrej obsługi transakcyjnej dokumentów, zgodności z normami prawnymi i co również istotne, szerokich możliwości integracyjnych. Umieszczenie Comarch ECM w MQ Gartnera, szczególnie w momencie kiedy Enterprise Content Management jest redefiniowany jako Content Services Platforms, potwierdza że obrana strategia była dobra. W chwili obecnej, mamy doskonały punkt startu do dalszego rozwoju i wzmacniania naszej pozycji rynkowej, co jest bardzo istotne w czasach, kiedy realnie dostępnymi stały się narzędzia i wiedza umożliwiające wykorzystanie Machine Learning w użytecznych dla klientów rozwiązań CSP scenariuszach biznesowych, uzyskując zbliżone do ludzkiego rozumienie przez system danych i dokumentów organizacji – Artur Baran, Comarch E-INVOICING RnD Director
Comarch, w odpowiedzi na pojawiające się wymagania i potrzeby klientów, dostosowuje swoją ofertę od dłuższego czasu. Rozwiązania do wymiany danych i zarządzania dokumentami ewoluują w stronę Content Services Platforms, by sprostać wymaganiom biznesowym w cyfrowym środowisku pracy. Gartner przewiduje, że do 2020 roku około 20% dostawców zmieni swoją ofertę ECM na Content Services Platforms.
O Gartner Magic Quadrant
Gartner, Inc., “Magic Quadrant for Content Services Platforms” by Karen A. Hobert, Michael Woodbridge, Joe Mariano and Gavin Tay, został opublikowany 5 października 2017, można go pobrać ze strony https://www.gartner.com/document/3810890
O Gartner
Gartner, Inc. (NYSE: IT) to wiodąca firma analityczno-doradcza. Przedsiębiorstwo pomaga liderom biznesowym z różnych dziedzin, branż, oraz o różnej wielkości w podejmowaniu właściwych decyzji w zakresie wykorzystania technologii i zarządzania technologiami.
Gartner ma siedzibę w Stamford, Connecticut, USA. Firma zatrudnia ponad 13 000 pracowników, którzy świadczą usługi dla ponad 11 000 przedsiębiorstw w 100 krajach.
Firma Gartner nie wspiera żadnego dostawcy, produktu czy usługi przedstawionych w publikacjach badawczych. Nie doradza też wyboru jedynie tych dostawców, którzy osiągnęli najwyższe oceny. Publikacje badawcze Gartnera zawierają opinie organizacji badawczej jaką jest Gartner i nie powinny być traktowane jak fakty. Gartner zrzeka się wszelkich gwarancji, wyrażonych lud domniemanych, w odniesieniu do badań, w tym gwarancji przydatności handlowej czy dla określonego celu.
Zobacz również
Dowiedz się więcej na temat: