Comarch wdraża projekt EDI w American Restaurants
Współpraca sieci restauracji American Restaurants z Comarch rozpoczęła się w połowie września 2008. Docelowo w projekcie weźmie udział 130 restauracji w Polsce.
We wrześniu zainicjowano testy komunikacji pomiędzy restauracją KFC Korona Wrocław a głównym dostawcą AmRest – firmą McLane Polska. Obecnie podłączane są kolejne restauracje i kolejni dostawcy.
Każda z restauracji wysyła zamówienia elektroniczne, których otrzymanie jest potwierdzane zwrotnym komunikatem elektronicznym. Dostawcy dodatkowo wysyłają katalogi produktów poprzez platformę ECOD, przekazując w ten sposób informacje o swoich produktach bezpośrednio do systemu AmRest. W planach dalszego rozwoju projektu jest wprowadzenie faktury elektronicznej, która w pełni miałaby zastąpić dokumenty papierowe.
– Docelowo roll-out projektu obejmie zasięgiem wszystkie kraje CEE, w których obecny jest AmRest. Już rozpoczęliśmy rozmowy z jednym z dostawców dotyczące pilotażowego uruchomienia EDI dla sieci Starbucks w Czechach. Ze względu na integrację platformy ECOD z systemem POS wykorzystywanym w restauracjach projekt wymaga od nas elastycznego i nieszablonowego podejścia. Finalnie planujemy podłączyć prawie 400 lokalizacji współpracujących z kilkudziesięcioma dostawcami w 6 krajach – mówi Marcin Warwas, Wiceprezes Comarch SA odpowiedzialny za Sektor Usługi.
AmRest Holdings SE (AmRest, WSE: EAT) jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku Spółka rozwija KFC, Pizza Hut, Burger King, Applebee’s i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. Obecnie AmRest zarządza ponad 390 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants), w tym marki stworzone przez AmRest: freshpoint i Rodeo Drive.