ECOD Data Share jest jednym z produktów w ramach platformy ECOD, który umożliwia raportowanie i analizę danych pochodzących z dokumentów EDI wymienianych przez platformę ECOD Operator.
Jest to aplikacja webowa, w ramach której możliwe jest raportowanie m.in.:

  • stanów magazynowych własnych produktów  w podziale na sieci i hale,
  • sprzedaży własnych produktów w podziale na sieci i hale,
  • zapasu w dniach,
  • przepływu dokumentów – informacje o brakujących dokumentów (np. faktur w relacji z zamówieniami)
  • opakowań zwrotnych

Dodatkowo aplikacja wspiera raportowanie braków na półce i analizowanie ich przyczyn w oparciu o metodologie wypracowaną przez ECR Europe w ramach projektu Optimal Shelf Availability lub On-Shelf Availability (OSA). Projekt ten ma na celu zbadanie przyczyn występowania braków produktów na półce w sklepie. Analiza ta opiera się na trzech wskaźnikach (KPI’s):

  • On-Shelf (dostępność produktu na półce / w sklepie) – czy klient może kupić produkt kiedy tylko chce?
  • Service level (poziom dostaw) – czy produkty zostają dostarczane do sklepów zgodnie z zamówieniem?
  • On-Time Delivery (punktualność dostaw) – czy produkty zostają dostarczane do sklepów w odpowiednim momencie (tak aby nie było braków)?

Wśród raportów dostępnych w ramach OSA są między innymi:

  • raport braków na półce i braków w magazynie (out-of shelf / out-of stock)
  • raport pełnych lub częściowych braków w magazynie (full / partial out-of stock)
  • raport poziomu dostaw (service level)
  • raport pokrycia zapasem (forward stock – zapas w dniach)
  • analiza źródeł problemów (route cause analysis)

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.