Czy wiesz, że… dzięki ECOD Data Share może zmniejszyć braki produktów na półkach?
ECOD Data Share jest jednym z produktów w ramach platformy ECOD, który umożliwia raportowanie i analizę danych pochodzących z dokumentów EDI wymienianych przez platformę ECOD Operator.
Jest to aplikacja webowa, w ramach której możliwe jest raportowanie m.in.:
- stanów magazynowych własnych produktów w podziale na sieci i hale,
- sprzedaży własnych produktów w podziale na sieci i hale,
- zapasu w dniach,
- przepływu dokumentów – informacje o brakujących dokumentów (np. faktur w relacji z zamówieniami)
- opakowań zwrotnych
Dodatkowo aplikacja wspiera raportowanie braków na półce i analizowanie ich przyczyn w oparciu o metodologie wypracowaną przez ECR Europe w ramach projektu Optimal Shelf Availability lub On-Shelf Availability (OSA). Projekt ten ma na celu zbadanie przyczyn występowania braków produktów na półce w sklepie. Analiza ta opiera się na trzech wskaźnikach (KPI’s):
- On-Shelf (dostępność produktu na półce / w sklepie) – czy klient może kupić produkt kiedy tylko chce?
- Service level (poziom dostaw) – czy produkty zostają dostarczane do sklepów zgodnie z zamówieniem?
- On-Time Delivery (punktualność dostaw) – czy produkty zostają dostarczane do sklepów w odpowiednim momencie (tak aby nie było braków)?
Wśród raportów dostępnych w ramach OSA są między innymi:
- raport braków na półce i braków w magazynie (out-of shelf / out-of stock)
- raport pełnych lub częściowych braków w magazynie (full / partial out-of stock)
- raport poziomu dostaw (service level)
- raport pokrycia zapasem (forward stock – zapas w dniach)
- analiza źródeł problemów (route cause analysis)