Mercer korzysta z Comarch ECM i ICT w celu digitalizacji i automatyzacji korespondecji w obszarze programów emerytalnych
Firma doradcza Mercer w Niemczech zdecydowała się na zakup systemu Comarch ECM, w celu digitalizacji komunikacji z emerytami i osobami wnioskującymi o rentę. Prowadzenie komunikacji z osobami uprawnionymi do świadczeń emerytalnych to obszar działalności, który firma Mercer realizuje dla przedsiębiorstw w ramach zarządzania pracowniczymi programami emerytalnymi. Spełniające indywidualne potrzeby firmy Mercer rozwiązanie IT wraz z infrastrukturą Comarch ICT przyczyni się do optymalizacji i automatyzacji procesów komunikacyjnych.
Jednym z podstawowych obszarów działalności firmy Mercer w Niemczech jest świadczenie usług doradczych dla przedsiębiorstw w zakresie pracowniczych programów emerytalnych, administracji inwestycyjnej i emerytalnej, jak również wynagrodzeń, strategii odnoszących się do kapitału ludzkiego oraz fuzji i przejęć. Szczególnie w obszarze programów emerytalnych firma boryka się z ogromną liczbą dokumentów. Dotychczas zarządzanie tymi dokumentami odbywało się tylko na bazie dokumentów w wersji papierowej. W celu dokonania digitalizacji tych procesów firma Mercer zdecydowała się na wdrożenie systemu Comarch ECM. Rozwiązanie Enterprise Content Management jest częścią kompleksowej oferty Comarch w zakresie zarządzania dokumentami i wymianą danych.
"Dzieki technologi cyfrowej uzyskaliśmy możliwość zwiększenia efektywności procesów. Jednocześnie jesteśmy w stanie dotrzymać obietnicy złożonej naszym klientom i świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Firma Comarch to godny zaufania i elastyczny partner, który zaprogramował dla nas precyzyjnie dopasowane do naszych potrzeb rozwiązanie. System Comarch ECM ułatwia naszym pracownikom wykonywanie codziennych zadań i usprawnia komunikację z osobami uprawnionymi do świadczeń emerytalnych naszych klientów", podkreśla Daniel Jelonneck, kierownik projektu w firmie Mercer.
W ramach projektu Comarch będzie zarządzać korespondencją przychodzącą i wychodzącą, jak również udzielać firmie Mercer wsparcia w obsłudze tych procesów. Kolejne fazy realizowanego przez Comarch projektu będą obejmować nie tylko digitalizację procesów bazujących na dokumentach papierowych, lecz również umożliwienie udostępnienia tych dokumentów emerytom i osobom wnioskującym o rentę za pośrednictwem poszczególnych portali firmy Mercer. Mercer będzie korzystać z oprogramowania w ramach tzw. modelu chmury prywatnej, które będzie udostępniane bezpośrednio z największego ze wszystkich posiadanych przez firmę Comarch centrum obliczeniowego zlokalizowanego w Krakowie. Docelowo rozwiązania firmy Comarch służące do digitalizacji będą wspierać pracę aż 250 użytkowników firmy Mercer. Celem projektu jest kompletna digitalizacja i automatyzacja ww. procesów.