Z Włoch na cały świat – Mutti wybiera platformę Comarch EDI do przetwarzania danych w wielu krajach
Mutti, wiodący producent produktów z pomidorów we Włoszech, nawiązał współpracę z Comarch w celu digitalizacji i usprawnienia wymiany danych z partnerami handlowymi w Europie i USA.
Mutti stawia na Comarch EDI – firma planuje wdrożenie trzyletniego, trójfazowego projektu mającego na celu digitalizację i mapowanie wszystkich procesów wymiany danych związanych z łańcuchem dostaw. Swoim zakresem geograficznym projekt obejmie Włochy, Niemcy, Francję oraz USA. Dzięki jego realizacji wszystkie dane wymieniane między włoskim producentem a jego międzynarodowymi partnerami handlowymi będą mapowane zgodnie z globalnymi i lokalnymi standardami.
Nasza misja, wynikająca z głęboko zakorzenionej pasji do jakości, to produkcja jak najlepszych produktów z pomidorów we Włoszech, które z dumą eksportujemy na cały świat”, mówi Pierangelo Chappini, Business Transformation Director w Mutti. „Ponieważ rozwijamy się na arenie międzynarodowej, potrzebujemy partnera z globalnym doświadczeniem, który będzie jednak w stanie wesprzeć nas także na rynku lokalnym”.
Firmy prowadzące działalność w wielu krajach borykają się ze złożonością przestrzegania rozdrobnionych standardów w zakresie wymiany danych (EDI) i przepisów dotyczących e-fakturowania, które mogą różnić się nawet pomiędzy poszczególnymi krajami UE.
Cyfryzacja i uproszczenie procesów wymiany danych poprzez dostosowanie ich do międzynarodowych standardów, a także doprowadzenie do tego samego poziomu wydajności, to doskonały sposób na radykalne zmniejszenie liczby błędów manualnych, zapewnienie zgodności technicznej z międzynarodowymi standardami, takimi jak EDI i GDSN, oraz ujednolicenie przepływu informacji pomiędzy wszystkimi stronami łańcucha dostaw, bez opóźnień i luk w danych.
Naszym celem jest zapewnienie Mutti jednego scentralizowanego centrum informacyjnego, w którym wszystkie procesy wymiany danych będą śledzone i wdrażane zgodnie z najnowszymi i zmieniającymi się standardami międzynarodowymi", mówi Francesco Novembri, Dyrektor Sprzedaży we włoskim oddziale Comarch. "Z niecierpliwością czekamy na realizację i rozwój tego projektu w ciągu najbliższych trzech lat".