A.S.Z. Ziekenhuis i Comarch odnawiają partnerstwo w celu wdrożenia zdalnej opieki nad przewlekłą niewydolnością serca
Po pozytywnych wynikach początkowej współpracy, A.S.Z. Ziekenhuis i Comarch mają przyjemność ogłosić rozpoczęcie dalszej współpracy w celu umożliwienia hybrydowych ścieżek opieki w szpitalnej klinice niewydolności serca. W ciągu najbliższych 12 miesięcy A.S.Z. Ziekenhuis i Comarch zbadają, jak dalej osadzać ekosystem zdalnego monitorowania Comarch w obecnej ścieżce opieki nad przewlekłą niewydolnością serca, aby poprawić wyniki pacjentów i zoptymalizować wydajność opieki zdrowotnej.
Obiecujący projekt pilotażowy
Pierwsza iteracja tego partnerstwa, zainicjowana na początku 2023 r., zbadała wpływ zdalnego monitorowania na wyniki pacjentów i przepływ pracy w klinice niewydolności serca A.S.Z. Comarch został wprowadzony do A.S.Z. Ziekenhuis przez Proximus, opierając się na udanej wcześniejszej współpracy. Podczas pilotażu pacjenci z wysokim ryzykiem ponownego przyjęcia do szpitala byli monitorowani za pośrednictwem strony Comarch HomeHealth przez okres 6 miesięcy po wypisaniu ze szpitala. Pielęgniarki zajmujące się pacjentami z niewydolnością serca obserwowały lepsze przestrzeganie zaleceń leczniczych, wcześniejsze wykrywanie pogorszenia stanu i zmniejszone ryzyko ponownego przyjęcia do szpitala.
Rozszerzone partnerstwo w celu zwiększenia wpływu
Kontynuacja partnerstwa, która potrwa 12 miesięcy, będzie miała na celu włączenie 50 pacjentów, koncentrując się na osobach z przewlekłą niewydolnością serca, w celu potwierdzenia pozytywnych wyników projektu pilotażowego. Za pośrednictwem Comarch HomeHealth, aplikacji na smartfony, odbiorcy opieki otrzymają przypomnienia i instrukcje dotyczące tego, jak i kiedy wykonać pomiary ciśnienia krwi, masy ciała i nasycenia tlenem, wraz z kwestionariuszami oceniającymi duszność, zmęczenie i miary doświadczenia zgłaszane przez pacjentów (PREM).
„Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Comarch w ramach tej ważnej inicjatywy” - powiedziała dr Elke de Vuyst, kardiolog kliniczny w A.S.Z. Aalst. „Pierwsza edycja projektu pokazała potencjał telemonitoringu w zakresie transformacji opieki nad pacjentami i jesteśmy gotowi wykorzystać ten sukces. Wydłużając okres monitorowania i rozszerzając naszą kohortę pacjentów, mamy nadzieję osiągnąć jeszcze większą poprawę wyników pacjentów i wydajności opieki”.
„Cieszymy się, że Comarch i A.S.Z. Aalst kontynuuje tę owocną współpracę”, powiedział Frédéric Helding, Business Development Manager w Proximus. „Kontynuacja takich projektów odgrywa kluczową rolę w tworzeniu płynnej opieki zdrowotnej. W Proximus nie tylko dostarczamy rozwiązania w zakresie opieki zdrowotnej; naszym celem jest łączenie punktów w ekosystemie. Ten projekt dowodzi, że nasza strategia jest skuteczna i zapewnia rzeczywistą wartość zarówno pacjentom, jak i dostawcom usług”.
Cele i korzyści
Główne cele projektu koncentrują się na poprawie jakości życia pacjentów, zapewnieniu wczesnego wykrywania problemów zdrowotnych i zwiększeniu efektywności opieki. Konkretne korzyści wynikające z rozszerzonego projektu to m.in.:
- Lepsza jakość życia pacjentów: Ciągłe zaangażowanie pacjentów w ich ścieżkę opieki, zmniejszenie ryzyka (ponownego) przyjęcia do szpitala i zwiększenie ich poczucia bezpieczeństwa.
- Wyniki kliniczne: Większa zgodność leczenia, wczesne wykrywanie pogorszenia stanu i natychmiastowe interwencje lecznicze, prowadzące do poprawy ciągłości opieki.
- Efektywność opieki: Zmniejszenie liczby możliwych do uniknięcia przyjęć do szpitala, zmniejszenie obciążenia pracą świadczeniodawców opieki zdrowotnej i płynniejsze interakcje między pacjentami a świadczeniodawcami opieki zdrowotnej.
„Jesteśmy dumni, że A.S.Z. Ziekenhuis zdecydował się odnowić współpracę z nami”, powiedział Stef Schots, Business Development Manager eHealth w Comarch. „Po kilku latach mobilna opieka zdrowotna w końcu przebija się przez szklany sufit dzięki ciągłym wysiłkom kilku interesariuszy. Dzięki naszemu projektowi pilotażowemu byliśmy w stanie podkreślić wartość dodaną opieki hybrydowej jako dodatku do tradycyjnych ścieżek opieki. Mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości zobaczymy postępy w zakresie strukturalnego zwrotu kosztów takich inicjatyw”.
O A.S.Z. Ziekenhuis
A.S.Z. Ziekenhuis, z siedzibą w Aalst, jest wiodącym dostawcą opieki zdrowotnej oferującym wysokiej jakości opiekę skoncentrowaną na pacjencie. Koncentrując się na innowacyjności i doskonałości, A.S.Z. Ziekenhuis jest zaangażowany w poprawę wyników pacjentów poprzez najnowocześniejsze praktyki medyczne i inicjatywy współpracy.
O Proximus
Proximus jest wiodącym dostawcą usług cyfrowych i rozwiązań komunikacyjnych w Belgii, zaangażowanym w stymulowanie innowacji i łączności w sektorze opieki zdrowotnej. Poprzez strategiczną współpracę, Proximus dąży do zbudowania zintegrowanego ekosystemu, który poprawia opiekę nad pacjentem i wydajność dostawców.
O Comarch
Comarch jest globalnym dostawcą zaawansowanych rozwiązań informatycznych dla służby zdrowia, telekomunikacji, finansów i innych sektorów. Comarch Healthcare oferuje szereg rozwiązań telemedycznych i zdalnego monitorowania pacjentów, zaprojektowanych w celu usprawnienia świadczenia opieki zdrowotnej bez uszczerbku dla jakości opieki.