Co wyróżnia dobry system do zarządzania przychodnią?
Czym jest system do zarządzania przychodnią?
Mówiąc najkrócej, jest to system informatyczny, który ma na celu usprawnić pracę przychodni. Stanowi on ułatwienie dla personelu medycznego, który za pośrednictwem komputera może natychmiast sprawdzić dokumentację i wyniki badań pacjenta, a także wystawić receptę lub skierowanie. Jest on również nieoceniony dla kadry managerskiej placówki, która dzięki agregowanym przez system danym może z powodzeniem zarządzać personelem, finansami i innymi zasobami przychodni.
Na co zwrócić uwagę, wybierając system zarządzania przychodnią?
Na początku należy zwrócić uwagę, kto produkuje i rozwija system zarządzania przychodnią. Lepiej zdecydować się na współpracę z dużą firmą o stabilnej pozycji na rynku, niż ze start-upem lub inną, młodą firmą, która być może za rok lub dwa przestanie istnieć. Decydując się na współpracę ze stabilnym dostawcą, zyskujemy pewność, że nie będzie trzeba nagle zmieniać systemu i szkolić pracowników, jak obsługiwać nowe oprogramowanie.
Kolejną istotną kwestią są funkcjonalności systemu i możliwości, jakie daje w prowadzeniu przychodni. Przede wszystkim powinien on ułatwiać prowadzenie wszelkiego rodzaju dokumentacji i rozliczeń – elektroniczna dokumentacja medyczna, automatyczny obieg zleceń i wyników badań w postaci elektronicznej, a także rozliczenia z NFZ czy wystawianie faktur i paragonów w przypadku działalności komercyjnej to jedne z wielu możliwości jakie daje system Comarch Optimed24. System powinien również ułatwiać życie pacjentom. Dobre oprogramowanie umożliwia rejestrację nie tylko telefoniczną, ale też online (czy to przez stronę internetową przychodni, czy za pośrednictwem portali internetowych promujących lekarzy), bez ryzyka zapisania dwóch osób na ten sam termin. W kwestii funkcjonalności systemu, warto też wspomnieć, że dobre oprogramowanie dla przychodni wyróżnia możliwość prowadzenia analiz i generowania raportów zarządczych. Jest to bardzo istotne dla rozwoju placówki medycznej, gdyż daje możliwość efektywnego kierowania procesami zachodzącymi wewnątrz przychodni i wykorzystywania dostępnych zasobów.
Należy też zwrócić uwagę, czy system będzie na bieżąco aktualizowany. Jeżeli nie, to w sytuacji, w której zmienią się przepisy prawa dotyczące opieki medycznej lub np. lista refundowanych leków przez Ministerstwo Zdrowia, wybrane oprogramowanie może okazać się nieaktualne czy wręcz bezużyteczne.
Wybierając system Comarch Optimed24 zyskujemy pewność, że wybraliśmy firmę o stabilnej pozycji, która stale rozwija i aktualizuje system, podążając za zmianami zachodzącymi w prawie, a także za potrzebami użytkowników.
Dlaczego potrzeby użytkowników są tak istotne?
Możemy wybrać bardzo skomplikowany system, który sprawia wrażenie trudnego w obsłudze i nie zapewnia możliwości modyfikacji z poziomu użytkownika. Następnie możemy wydać bardzo dużo pieniędzy i poświęcić sporo czasu na szkolenia pracowników z obsługi tego systemu. I zapewne spotkamy się z oporem z ich strony, gdyż zanim wybrany system zacznie im ułatwiać pracę, to najpierw znacznie ją skomplikuje.
Możemy też wybrać intuicyjne oprogramowanie, które jest proste w obsłudze i odpowiada na realne potrzeby użytkowników. Ważne, aby oprogramowanie nie tylko posiadało niezbędne funkcje, ale również umożliwiało ich modyfikowanie. Comarch Optimed24 powstaje we współpracy z lekarzami, dlatego jest w pełni dostosowany do potrzeb personelu medycznego, co jest szczególnie doceniane przez osoby korzystające z oprogramowania.
Co wyróżnia dobry system do zarządzania przychodnią?
- Szeroki zakres funkcjonalności
- Intuicyjność oprogramowania
- Stabilność rynkowa firmy produkującej i rozwijającej system
- Gwarancja aktualizacji
- Dostosowanie do potrzeb użytkowników – zarówno bezpośrednich (pracownicy medyczni i administracyjni), jak i pośrednich (pacjenci)
- Usprawnienie funkcjonowania przychodni i wspieranie jej rozwoju