Liczba urządzeń podłączonych do internetu rzeczy (IoT) rośnie każdego roku. Z jednego z najnowszych badań dotyczących sztucznej inteligencji, przeprowadzonych przez IoT-Analytics.com, wynika, że w 2021 r. rynek odnotował wzrost o 8% (do 12,2 miliarda aktywnych połączeń), a w 2022 r. przewiduje się wzrost na poziomie 18% (do 14,4 miliarda). Szacując na podstawie tego trendu, można założyć, że w ciągu kolejnych dwóch lat wartości te wzrosną niemal dwukrotnie i do 2025 roku na rynku będzie ponad 27 miliardów urządzeń IoT. W efekcie wzrośnie też zapotrzebowanie na rozwiązania komunikacyjne IoT.
W krajach rozwiniętych internet rzeczy jest wykorzystywany w branży telekomunikacyjnej każdego dnia. Podobnie jest w innych sektorach. Większość z nas ma telefony, komputery, tablety, smartwatche, telewizory, konsole gier itp. Są to oczywiste przykłady „rzeczy podłączonych”. Urządzeń IoT używamy też w naszych inteligentnych domach – w systemach zarządzania ogrzewaniem, licznikach zużycia energii, alarmach, oświetleniu, a nawet w lodówkach. Ta technologia jest wykorzystywana w samochodach, systemach stosowanych do świadczenia usług komunalnych i transportowych w inteligentnych miastach, w medycynie, a nawet w obrożach dla psów i kotów.
Aby kompleksowo administrować tymi wszystkimi urządzeniami, potrzebna jest platforma do zarządzania komunikacją IoT, która zapewnia skonsolidowany obraz danych, urządzeń i zasobów IoT, kart SIM, a także całych firmowych systemów telekomunikacyjnych IoT. Takie możliwości zapewnia Comarch IoT Connect, czyli platforma dla przemysłu telekomunikacyjnego i branż powiązanych, którą tworzą następujące aplikacje IoT:
- Product Catalog
- Sales Toolbox
- Customer Support (My Service)
- Product Fulfillment
- Business Intelligence
- Billing Management
- Platform Admin (My Admin)
Razem rozwiązania te tworzą kompleksową platformę do zarządzania komunikacją IoT.
Platforma Comarch IoT Connect została wdrożona przez znaczących operatorów sieci komórkowych, takich jak Sunrise Switzerland, A1 Telekom Austria Group oraz STC. Firmy te wybrały rozwiązania Comarch spośród produktów do komunikacji IoT oferowanych przez różnych dostawców.