Adwatch.pl. wspólny projekt IRCenter i SoInteractive
Agencja badawcza IRCenter oraz SoInteractive agencja kreatywna rozpoczynają współpracę. Wspólny projekt – http://adwatch.pl, którego premiera przewidziana jest na najbliższy tydzień, stanowić będzie źródło wiedzy eksperckiej dotyczącej nowych trendów w marketingu.
Wspólny projekt zakłada cykliczną realizację otwartych raportów badawczych. Pierwszy wspólny projekt zrealizowany przez obie agencje, „Check-in. Potencjał społecznościowy serwisów geolokalizacyjnych”, był pierwszym w Polsce badaniem korzystania przez konsumentów z usług LBS (Location-Based Services m.in. Foursqaure i Fb.Places). W raporcie m.in. omawiano korzyści, jakie płyną z ich wykorzystania w działaniach marketingowych i sprzedażowych.
Wraz z premierą serwisu udostępnione zostanie kolejne badanie. Dotyczyć ono będzie. obecności instytucji bankowych i finansowych w mediach społecznościowych. Głównym celem jaki przyświecał twórcom badania było udzielenie odpowiedzi na pytanie: „Czy i w jaki sposób marki banków i instytucji finansowych wykorzystują media społecznościowe w komunikacji?”. Raport będzie można pobrać w najbliższych dniach ze strony adwatch.pl.
- Traktujemy projekt adwatch.pl jako ciekawe doświadczenie, które z naszego punktu widzenia powinno zmierzać w kierunku systematycznego tworzenia repozytorium wiedzy o mediach interaktywnych i najnowszych trendach – mówi Tomasz Sawicki Strategy Manager z SoInteractive.
- Chcemy aby w ramach tego projektu realizowane były badania wychodzące poza media społecznościowe i dotykające nie badanych jeszcze w naszym kraju obszarów m.in. korzystania z nowych usług mobilnych, badań oglądalności treści video czy rozprzestrzeniania się kampanii viralowych – mówi Marcin Krzosek z IRCenter.
W najbliższych kilku miesiącach obie spółki planują publikację kolejnych trzech raportów, w tym dwóch w modelu płatnym.