Azjatyckie ożywienie impulsem do rozwoju Grupy Comarch
Ożywienie gospodarcze w Azji, w porównaniu do przeżywającej stagnację reszty świata, ma pozytywny wpływ na wzrost zamówień grupy kapitałowej Comarch, która podpisuje nowe zamówienia w Chinach, Wietnamie i Tajlandii. Realizując swoją strategię na rynkach azjatyckich lider IT Comarch wraz z przejętą w grudniu niemiecką spółką SoftM, trafnie wykorzystuje sytuację w Azji. Według prognoz firmy badawczej Gartner wartość wydatków na IT w Chinach wciąż będzie rosła, przy trendzie spadkowym w innych regionach.
- Rynki azjatyckie to duży potencjał. Nie można tej szansy zmarnować - mówi Janusz Filipiak, prezes Comarch.
Na rynku azjatyckim Comarch działa poprzez dwie swoje spółki zlokalizowane w Szanghaju oraz w Ho Chi Minh City w Wietnamie.
- SoftM podpisuje już pierwsze umowy partnerskie. Firmy współpracujące z Comarch wyszukują ostatecznych klientów, wdrażają oprogramowanie oraz świadczą support - mówi Piotr Piątosa, prezes niemieckiej SoftM należącej do Grupy Comarch. SoftM otrzymał z Chin zamówienie na dostarczenie w 2009 roku ponad 1000 licencji Semiramis. Popyt na ten dostosowany do chińskiego rynku (pod względem języka i przepisów) system do zarządzania przedsiębiorstwem szacowany jest na ok. 10 000 licencji. Docelowym klientem aplikacji są średnie firmy produkcyjne i handlowe, posiadające od 500 pracowników. W Chinach jest bardzo duży odsetek tego rodzaju przedsiębiorstw.
Comarch rozpoczął również projekt wdrożenia systemu bankowości internetowej w jednym z czołowych banków na rynku tajskim. Planowany projekt obejmie kilka systemów z zakresu internetowej obsługi klienta korporacyjnego. Zakończenie pierwszego etapu prac i związane z tym produkcyjne uruchomienie systemu zaplanowane jest na pierwszy kwartał 2010 roku. Od kilku miesięcy na rynkach regionu azjatyckiego dostępna jest popularna platforma do wymiany elektronicznych faktur i zamówień pomiędzy sieciami handlowymi i producentami - Comarch ECOD. Comarch właśnie rozpoczął projekt pilotażowy ECOD z dużą wietnamską siecią, która planuje uruchomić komunikację elektroniczną z 2500 swoich dostawców. Polska spółka giełdowa zatrudniła również lokalnych specjalistów, którzy zasilają zespół sprzedaży, wsparcia call center oraz developmentu. Wkrótce Comarch zamierza otworzyć w Chinach dedykowane pod projekty azjatyckie Data Center.