Comarch aktywnie uczestniczył w nowojorskiej konferencji Poland – The Can-Do Nation
3 i 4 października 2018 roku w Nowym Jorku odbył się cykl spotkań liderów polskiej gospodarki z przedstawicielami amerykańskiego biznesu Poland – The Can-Do Nation. Głównym organizatorem wydarzenia była firma PZU SA.
Konferencja została przygotowana w kontekście stulecia odzyskania niepodległości oraz awansu Polski do prestiżowego grona rynków rozwiniętych. Jej celem było zaprezentowanie Amerykanom sukcesu i potencjału Polski a także nawiązanie relacji biznesowych.
Pierwszym punktem w programie Poland – The Can-Do Nation było spotkanie zorganizowane przez Comarch 3 października w nowojorskim biurze firmy. Na zaproszenie spółki w wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele zarówno polskich, jak i amerykańskich firm. Podczas spotkania profesor Janusz Filipiak, założyciel i prezes Zarządu Comarch zaprezentował dokument „Globalna wojna o chmurę: USA, Chiny i Europa”. W swoim wystąpieniu profesor Filipiak poruszył temat rosnącej roli rozwiązań chmurowych, machine learning oraz sztucznej inteligencji we współczesnej informatyce, na przykładzie ich zastosowań w systemach informatycznych dla służby zdrowia a także przedsiębiorstw z branży handlu detalicznego. W dalszej części prezentacji Janusz Filipiak omówił problem rywalizacji technologicznej miedzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami, w której to Państwo Środka agresywnie goni USA i sukcesywnie osiąga przewagę. Profesor Filipiak wyjaśnił również słabnącą pozycję zjednoczonej Europy w tym globalnym konflikcie. Całość prezentacji dostępna jest na stronie Comarch www.comarch.pl.
Punktem kulminacyjnym Poland – The Can-Do Nation była konferencja Dzień Polskiego Biznesu w Nowym Jorku, zorganizowana przez PZU SA we współpracy z Thomson Reuters i Boston Consulting Group. Gościem honorowym spotkania był Mateusz Morawiecki, premier polskiego rządu. Tematyka konferencji obejmowała pozycję Polski w światowej gospodarce oraz potencjał inwestycyjny kraju.
Głównym wydarzeniem Poland – The Can-Do Nation była uroczysta kolacja, która odbyła się drugiego dnia nowojorskich spotkań. Swoje wystąpienia podczas wieczornej części konferencji mieli premier Mateusz Morawiecki oraz Lloyd Blankfein, prezes banku Goldman Sachs Group. Jednym z głównych mówców był również Profesor Filipiak.
Warto zaznaczyć, że Dzień Polskiego Biznesu w Nowym Jorku odbył się w siedzibie Harvard Club. Ta prestiżowa lokalizacja została wybrana celowo, ponieważ nawiązywała do specjalnego ogłoszenia, które miało miejsce podczas konferencji. Organizatorzy wydarzenia zaprezentowali program mentorski Poland-100. Założeniem projektu jest poprawa wizerunku Polski oraz zacieśnienie stosunków gospodarczych z USA, a w jego realizację zaangażowało się kilkunastu prezesów polskich spółek. Przedsiębiorcy zorganizują staże biznesowe studentom Uniwersytetu Harvarda, podczas których młodzi Amerykanie będą się uczyć o polskiej historii oraz ekonomii i gospodarce. Po zakończeniu stażu studenci będą mogli zostać w Polsce lub wrócić do kraju i kontynuować działalność biznesową, podjętą z polskimi partnerami. Profesor Filipiak włączył się do programu w charakterze mentora.
– W Stanach Zjednoczonych ciągle krążą stereotypy o Polsce, które powstały jeszcze w czasach komunizmu, co oznacza, że Amerykanie nie znają naszego kraju. Dzięki inicjatywie Poland-100 mamy okazję poprawić wizerunek Polski oraz pokazać się jako kraj dynamiczny i przedsiębiorczy – mówi profesor Janusz Filipiak.
Fot: The Boston Consulting Group