Sponsorowana przez Comarch Cracovia Kraków zanotowała wzrost przychodów w 2010 roku, w wysokości 2 mln PLN - informuje w najnowszym raporcie Deloitte. W piątej edycji rankingu „Piłkarska Liga Finansowa” prezentującego przychody polskich klubów piłkarskich, „Pasy” zajęły szóste miejsce.

13-procentowy wzrost przychodów pozwolił „Pasom” awansować w klasyfikacji o jedno oczko w stosunku do ubiegłego roku i zająć ostatecznie szóste miejsce wśród klubów Ekstraklasy. Uzyskane w 2010 roku wpływy w wysokości ponad 16 mln zł przewyższyły rekordowy wynik sprzed dwóch lat.

Cracovia może pochwalić się wzrostem przychodów we wszystkich kategoriach (komercyjne, transmisje TV, przychód w dniu meczu). Dominującą rolę w strukturze finansowania klubu odgrywa jej sponsor strategiczny – Comarch. Wpływy komercyjne Cracovii wyniosły 8,7 mln zł.

Jako jeden z zaledwie trzech klubów, Cracovia utrzymała współczynnik wynagrodzeń do przychodów na optymalnym poziomie poniżej 60 procent.

W przyszłym sezonie Cracovia wszystkie mecze będzie rozgrywać u siebie na nowym 15-tysięcznym stadionie, co przełoży się na wyższą frekwencję, a co za tym idzie, na wzrost przychodów w dniu meczu.

W planach na ten rok jest dokapitalizowanie Cracovii. Comarch zadeklarował wyłożenie na to 30 mln zł. Obecnie kapitał zakładowy MKS Cracovia SSA wynosi 14.557.000 zł i dzieli się na 145.570 akcji. Comarch posiada 71.550 akcji i głosów, co stanowi 49,15 proc. udziału w kapitale zakładowym spółki. Większość członków rady nadzorczej Cracovii obecnie jest wybierana przez Comarch.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza