Comarch – dalsza ekspansja na Bliskim Wschodzie
Dostrzegając potencjał regionu i zdecydowany wzrost zapotrzebowania na wyspecjalizowane rozwiązanie informatyczne, Comarch podjął decyzję o dalszym rozwoju struktur na Bliskim Wschodzie.
Obecna działalność skoncentrowana głównie wokół sektora telekomunikacyjnego została rozszerzona o specjalistów z obszarów takich jak:
- CRM & Marketing z flagowymi produktami takimi jak Comarch Loyalty Management, Gamification czy platformy analityczne,
- rynki finansowe z ofertą dla banków, w tym z innowacyjnym rozwiązaniem wielokanałowej obsługi klienta – platformą Comarch Smart Finance, udostępniającą m.in. bankowością internetową i mobilną, czy też obsługę oddziałową wraz z CRM - dzięki wbudowanym w platformę mechanizmom marketingowym, lojalnościowym oraz analizy danych, banki regionu zyskają możliwość dopasowania produktów do oczekiwań klientów w czasie rzeczywistym, a co ważniejsze zgodnie z jego potrzebami i sytuacją finansową,
- telemedycyna skupiająca się wokół nowoczesnych technologii usprawniających proces obsługi pacjenta oraz placówek medycznych.
Najbliższe plany dotyczą również otwarcia data center oraz stworzenia pierwszej linii wsparcia dla klientów z regionu.
Biuro Comarch w Dubaju istnieje nieprzerwanie od kwietnia 2004 roku i obsługuje klientów z branży telekomunikacyjnej w takich krajach jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar, Jemen czy Iran. Aktualnie działalność biura w pierwszej kolejności skupia się na klientach z regionu GCC (Gulf Cooperation Council w skład którego wchodzą: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar, Oman, Arabia Saudyjska, Bahrajn, Kuwejt) oraz Azji i Afryki.
Comarch jest także obecny na rynku tureckim. Od 2005 r. wspólnie z firmą partnerską Bizofis, świadczy usługi elektronicznej wymiany danych (EDI). Spółka jest jednym z głównych operatorów EDI, obsługuje ponad 1000 podmiotów (m.in. Metro, Sony, Johnson & Johnson, Hayat Kimya, Korozo). W 2013 r. platforma Comarch EDI przeszła pomyślnie proces certyfikacji przeprowadzony przez przedstawicieli Ministerstwa Finansów, dzięki czemu firma jest jednym z nielicznych podmiotów świadczących usługę e-fakturowania zgodnie z lokalnymi uwarunkowaniami prawnymi.
Jak zaznacza Bartosz Demczuk Business Unit Director Comarch Middle East: - W regionie decydujące znaczenie ma lokalizacja Dubaju oraz fakt, że jest to doskonały hub, z którego bezpośrednio można dolecieć do kluczowych klientów.
Kluczowe informacje o regionie GCC
Pomimo stosunkowo niewielkiej populacji (42 miliony mieszkańców) rynek ten notuje jedną z najwyższych na świecie konsumpcji dóbr luksusowych na obywatela – biorąc pod uwagę średnie PKB per capita w regionie na poziomie 33 tysięcy USD nie jest to zaskakujące. Nie bez znaczenia wpływ ma tutaj struktura samego społeczeństwa. Blisko 50% populacji ma mniej niż 25 lat. Zjednoczone Emiraty Arabskie są drugim po Holandii krajem z najwyższym współczynnikiem korzystania z mediów społecznych. Z wydarzeń, które w najbliższym czasie, będą miały kluczowy wpływ na region warto wymienić World Expo Dubai 2020 i World Cup Qatar 2022. Oba wydarzenia o skali światowej wygenerowały już teraz blisko 1200 projektów.