Giełdowy Comarch planuje zainwestować w 2010 r. ok. 40 mln zł w rozwój swojego Sektora Usług. Oznacza to wzrost o ok. 50-60% w stosunku do poprzedniego roku informują serwisy agencyjne.

Kwota ta jest o połowę większa niż w roku ubiegłym, a ekspansja jest nastawiona na rynki zagraniczne. „Rzeczpospolita” zauważa, że obecnie ponad 30 procent obrotów w Sektorze Handlu i Usług Comarch pochodzi od klientów zagranicznych. W zakresie systemów lojalnościowych ten udział wynosi ok. 90%. Comarch chce mocniej zaistnieć w Europie Zachodniej, główne kierunki to Niemcy i Francja, firma przygląda się też Wielkiej Brytanii. Firma rozpoczyna ekspansję na tych rynkach pewna renomy swych autorskich rozwiązań oraz konkurencyjnej oferty cenowej. Jakość i ceny Comarch mogą okazać się decydujące w walce o klienta.

Jak zauważają dziennikarze agencji ISB Comarch inwestuje m.in. w centra przetwarzania danych w Niemczech i Francji. Mają mu one dać możliwość ubiegania się o kontrakty outsourcingowe (w tym BPO - Business Process Outsourcing) warte kilkadziesiąt milionów złotych. W walce na rynkach niemieckojęzycznych ma pomóc kupiona w ubiegłym roku spółka SoftM. Comarch po zakupie niemieckiej spółki dokonał jej znacznej restrukturyzacji i teraz zamierza korzystać z tamtejszych pracowników, którzy dobrze znają realia i specyfikę rynku niemieckiego, austriackiego i szwajcarskiego. Budowie i wzmacnianiu wizerunku Comarch ma dodatkowo pomagać sponsoring piłkarskiej drużyny TSV 1860. Popularne w Niemczech monachijskie lwy będą od teraz kojarzone z polską spółką.

Wzmocnienia czekają też oddział w Stanach Zjednoczonych, który może pochwalić się wielkim sukcesem w obszarze lojalności – na wybór comarchowego rozwiązania zdecydował się JetBlue, linia lotnicza uznawana za jedną z najbardziej innowacyjnych na rynku amerykańskim. Ten kontrakt już zaowocował bardzo cennymi referencjami, które otwierają wiele zamkniętych do tej pory drzwi na całym świecie w branży lotniczej.

Ekspansja na obszarze Europy Zachodniej i w Stanach Zjednoczonych to nie jedyny kierunek działań Sektora Handlu i Usług. Comarch od ponad pół roku aktywnie działa w Azji i, jak pisze „Puls Biznesu”, zamierza tam dynamicznie rosnąć. Po półrocznej działalności na niełatwym azjatyckim rynku można się już chwalić pierwszymi sukcesami. W Wietnamie zdobyto już 200 klientów. – Do końca roku ich liczba zwiększy się do 500 – zapowiada Marcin Warwas, Wiceprezes Comarch. Niebagatelne znaczenie może mieć planowana współpraca z chińskim koncernem Inspur. – Myślę, że rozmowy uda się sfinalizować w tym półroczu – mówi Wiceprezes. W Wietnamie i Chinach Comarch oferuje Platformę Comarch ECOD, autorskie rozwiązanie służące do elektronicznej wymiany dokumentów między partnerami biznesowymi. Niebawem oferta będzie rozszerzona o systemy lojalnościowe.

Obecnie Sektor działa w 30 krajach na 3 kontynentach, zatrudnia ponad 500 pracowników. Marcin Warwas zapowiada, że sprzedaż pionu obsługującego handel i usługi powinna rosnąć w dwucyfrowym tempie.

Comarch inwestuje z rozmachem, Dariusz Wolak, Parkiet, 28 stycznia 2010 Światowe apetyty grupy Comarch, Dariusz Wolak, Rzeczpospolita, 28 stycznia 2010 Comarch urośnie w Azji, Katarzyna Latek, Puls Biznesu 28 stycznia 2010

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza