Comarch stawia na Włochy
Włochy jednym z kluczowych rynków dla Comarch – polskiego producenta i dostawcy nowoczesnych systemów informatycznych.
Comarch – światowy producent i dostawca usług oraz rozwiązań z branży IT – otworzył w Mediolanie pierwszą we Włoszech spółkę w ramach Grupy Kapitałowej. Od kilku miesięcy pracuje w niej kilkuosobowy zespół ekspertów ds. przedsprzedaży oraz sprzedaży. Spółka będzie koncentrować się na pozyskaniu klientów z sektorów finansowego, telekomunikacji, służby zdrowia oraz szeroko rozumianej branży handlu i usług.
Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 10 listopada Kamila Niekraszewicz, Dyrektor Zarządzająca Comarch we Włoszech zaprezentowała profil działalności, aktualną strukturę firmy we Włoszech, plany na kolejne lata oraz dotychczasowe projekty i wdrożenia.
- Włochy są na liście 10 krajów o najwyższym PKB i trzecią co do wielkości gospodarką w strefie euro. Stanowią jeden z kluczowych rynków kluczowy rynek, jeśli chodzi o naszą strategię rozwoju w Europie. Dlatego otwarcie biura w Mediolanie jest dla nas szczególnym wydarzeniem - mówi Kamila Niekraszewicz, dyrektor zarządzająca Comarch we Włoszech. - Jestem przekonana, że nasza pozycja we Włoszech, jako sprawdzony i rzetelny dostawca rozwiązań z branży IT będzie się systematycznie umacniać. Mamy kompleksową, innowacyjną ofertę, składającą się z programów w pełni przystosowanych do funkcjonowania w gospodarce elektronicznej. Dodatkowo doświadczony zespół pracujący tu we Włoszech, wsparty przez ponad 5000 specjalistów na całym świecie pozwoli nam zawalczyć o duże kontrakty na rynku włoskim – dodaje.
Kamila Niekraszewicz, podkreśla również, że polski producent na rynku włoskim ma już sukcesy wdrożeniowe czego przykładem są projekty m.in. dla: UniCredit Group, Diageo, Medic Air Group, Valeant, Metro Group.
Już teraz Comarch zakończył główny etap wdrożenia narzędzia Comarch Personal Finance Management we włoskim UniCredit. Głównym celem projektu była zmiana sposobu postrzegania bankowości online przez klientów banku, poprzez wykazanie jej wysokiej użyteczności. UniCredit chciał także zwiększyć cross-selling i sprzedaż produktów niebankowych, a także poszerzyć możliwości atrakcyjnej prezentacji oferty.
Cieszymy się bardzo dobrą opinią w ramach grupy bankowej UniCredit – podkreśla Emanuel Sitzia, Business Development Manager, Comarch Italy. Comarch zdobył uznanie klienta, między innymi, po realizacji wdrożenia systemu Personal Finance Management w UniCredit, która miała miejsce na początku tego roku. Za pomocą tego rozwiązania, bank może analizować zachowanie klientów i oferować produkty dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań.
Ponadto Comarch współpracuje jako dostawca technologii medycznej i know how z MedicAir Group, który jest liderem w dziedzinie Home Care we Włoszech. Umowa obejmuje dostarczenie oraz implementację platformy telemedycznej składającej się z 50 urządzeń typu tele-hub Comarch HMA (Home Medical Assistant). Podstawową funkcją HMA jest synchronizacja z wieloma sensorami monitorującymi czynności życiowe (w przypadku MedicAir są to pulsoksymetr, spirometr oraz waga) oraz przesyłanie zgromadzonych danych do centrum monitoringu Comarch e-Care zorganizowanym w ramach już istniejącego call center MedicAir. Wdrożenie aparatury rozpoczęło się w październiku 2014 roku.
W segmencie telekomunikacji Comarch współpracuje ze spółkami obecnymi na rynku włoskim w ramach grup kapitałowych jak Vodafone. Struktury lokalne pomagają na tym strategicznie ważnym rynku być bliżej klientów i zapewne przyczyni się to do wzmocnienia pozycji w 2016 roku.