Comarch User Group 2024, czyli świat lojalności, telekomunikacji i finansów w tradycyjnym i nowoczesnym Krakowie

Tegoroczna edycja Comarch User Group zgromadziła kilkuset uczestników z 40 krajów. „Nie ma z nami tylko osób z Antarktydy” – podsumowała jedna z organizatorek eventu.
Dr Anna Pruska, prezes Comarch, powitała w kilku językach gości zgromadzonych w krakowskim kampusie firmy. „Moim celem jest dalsze kształtowanie roli rynkowej Comarch jako globalnego dostawcy rozwiązań IT”, zapowiedziała dr Pruska. „Let’s celebrate the past, and develop the future together” – tymi słowami otworzyła konferencję.
Przemówienie dr Anny Pruskiej rozpoczęło dwa dni wystąpień, prezentacji i case studies. Interesującym aspektem konferencji było podkreślenie faktu, że branża IT, zwykle kojarzona z kodowaniem, zajmuje się w rzeczywistości rozwiązywaniem realnych problemów użytkowników w każdej dziedzinie życia. Zagadnienia takie jak demografia, wszechobecność sztucznej inteligencji i generacja Z były tematem prelekcji i dyskusji.
Najważniejszą wartością Comarch User Group jest pragmatyzm i globalne spojrzenie na rynek lojalności, telekomunikacji i finansów oraz odpowiedzi na rzeczywiste potrzeby klientów. Dlatego właśnie wydarzenie to cieszy się wysoką frekwencją.

Doświadczenie klienta na pierwszym miejscu – trendy i wyzwania w lojalności
David Fieldman z Loyalty Summit mówił o generowaniu przychodów w obszarze lojalności, podkreślając znaczenie odpowiedniej strategii i analizy danych konsumentów.  „Prawdziwa wartość jakiegokolwiek programu lojalnościowego tkwi w jego zdolności do stymulowania zmian w zachowaniu klientów” – podsumował swoje wystąpienie. Panel lojalnościowy skupił się na przykładach współpracy zespołów Comarch z m.in. JetBlue Airways i Globe Telecom.

Usługi finansowe, czyli od filozofii i literatury do pragmatyzmu IT
Andrzej Przewięźlikowski, dyrektor sektora Finanse w Comarch, rozpoczął dyskusję w sektorze finansów znaną sentencją Heraklita. „Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana” – zacytował, podkreślając znaczenie szybkich globalnych zmian dla świata i branży. Alexandru Calin z Societe Generale cytował z kolei Marka Twaina: „To nie niewiedza pakuje nas w kłopoty, tylko to, co błędnie uważamy za pewne”. Myśl ta pomogła mu omówić zarządzanie IT w kontekście oczekiwań klientów. Anna Grechowicz-Dorosz z Credit Agricole Bank Polska i Krzysztof Ziomek z EFL Group pokazali, jak Comarch pomógł skrócić czas wprowadzenia nowego systemu bankowego na rynek.

Telekomunikacja – era nowych technologii
Marcin Kaleta z Comarch zaprezentował obecną strukturę sektora telekomunikacji, a Toni Eid z Telecom Review mówił o erze nowych technologii, w tym o 5G. „5G to nie tylko szybkość, ale także zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki ludzie żyją i pracują” – stwierdził Eid. Dr Andrzej Cwik z 450Connect opowiedział o specyficznych celach nowego typu przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego, poszukującego innej współpracy z dostawcami oprogramowania, niż dominujące dotychczas na rynku. 450Connect to niemiecka spółka z czterema udziałowcami, powołana w celu stworzenia sieci o wysokiej dostępności, gwarantowanej ciągłości i stosunkowo niewielkiej liczbie oferowanych usług, niskiej złożoności i innowacyjności.

Jak generować zyski za pomocą sztucznej inteligencji?
Artur Kurasiński poprowadził debatę o monetyzacji AI, z udziałem Dominiki Bettman z Microsoft, Agnieszki Bochackiej z PwC i specjalistów Comarch. „Monetyzacja AI jest również związana ze zwiększeniem produktywności pracowników. Niekoniecznie muszą to być bezpośrednio pieniądze. Może to być również zwiększenie ilości czasu na wykonywanie przez pracowników innych czynności” – podkreśliła Bettman. Marek Kuczyński zaznaczył, że wdrażanie AI zawsze wiąże się z kosztami integracji, ale przynosi ogromne korzyści.
Jak zauważył Andrzej Przewięźlikowski: „Wszyscy mówią o sztucznej inteligencji i wszyscy chcą ją mieć”, jednak aby AI przynosiła realne korzyści, najlepiej oddać pole do działania informatykom.

Comarch User Group 2024 było nie tylko pełną inspirujących przemówień okazją do networkingu, ale również dało możliwość poznania różnych oblicz Krakowa – wydarzenia w industrialnej części Czyżyn z siedzibą Comarch i strefą innowacji pierwszego dnia, a drugiego – zabytkowego centrum z Pałacem pod Baranami, Międzynarodowym Centrum Kultury i Grand Hotelem. Goście mogli również posmakować kuchni z różnych stron świata dzięki uprzejmości restauracji Wierzynek.
Do zobaczenia za rok!

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza