Comarch wśród marek, „o których najczęściej mówi polski Internet”
Comarch uzyskał wysokie noty wśród siedemdziesięciu polskich marek, „o których najczęściej mówi polski Internet”. Mapę polskich marek oczami internautów stworzyły Brand24 oraz magazyn „Brief”.
Jak przyznają twórcy badania: – polscy internauci bardzo chętnie wypowiadają się na temat polskich marek i firm. Nierzadko deklarują też wybór rodzimych produktów zamiast zagranicznych. To znak, że świadomość siły polskich marek rośnie wśród konsumentów, a te stają się wśród Polaków coraz bardziej popularne–.
O metodologii badania Michał Sadowski, właściciel Brand24:
„Analiza została przygotowana w oparciu o dane zebrane i przetworzone przez Brand24, czyli twórców narzędzia monitoringu Internetu. Badanie objęło ponad 3 miliony unikatowych, polskojęzycznych źródeł. Dane zebrano w okresie 1-30 czerwca 2015 r. W ramach badania przeanalizowano 125 693 wzmianki i wątki związane z markami. Treści podzielono na kategorie tematyczne: Facebook, mikroblogi, blogi, fora, serwisy informacyjne, foto, wideo oraz pozostałe. Klasyfikacja treści była realizowana w oparciu o algorytm, analizujący sekcję meta wybranej strony oraz jej adres URL. Analiza sentymentu realizowana była ręcznie przez zespól analityków przetwarzających badane treści”.
Źródło: Brief for Poland, „Mapa polskich marek”, nr 9, 1.9. 2015.